Sluchové postižení je na první pohled neviditelný handicap, přesto si zaslouží naši pozornost. V rámci zářijové kampaně Deafember se to proto bude v ulicích i na sociálních sítích hemžit motýly, kteří mají na neslyšící mezi námi upozornit.
Za kampaní s přiléhavým názvem Deafember stojí organizace Tichý svět, která již od roku 2006 poskytuje podporu neslyšícím v České republice. Vytvoření nové tradice, která pasuje září na měsíc osob se sluchovým postižením, nahrává i blížící se Mezinárodní den znakových jazyků. Ten připadá na 23. září. V průběhu celého měsíce tak budou na webových stránkách a sociálních sítích organizace Tichý svět přibývat videa, články, fotografie a pozvánky na akce, které mají veřejnosti poodhalit rozmanitost světa osob se sluchovým postižením. Cílem je upozornit, že se lidé s tímto handicapem běžně pohybují mezi námi, a ukázat, co život v tichu přináší a obnáší.
Kampaň Deafember zároveň provází symbol motýla, který dal vzniknout motýlkové výzvě pro veřejnost. Každý, kdo chce komunitu lidí se sluchovým postižením podpořit, se může zapojit tím, že si alespoň na jeden den v září připne, nakreslí, oblékne nebo upevní do vlasů motiv motýla. Přispět k osvětě pak zájemci mohou zveřejněním fotografie s motýlem a hashtagem #deafember na svých sociálních sítích.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak znovu nalézt sebe sama? Pohádkový návod přináší kniha Ztracená duše
I dospělí potřebují čas od času pohádky, které je pohladí po srdci. Držitelka Nobelovy ceny za…