Ve výzkumu uveřejněném v odborném vědeckém časopisu Psychological Science se ukázalo, že studenti, kteří si dají čas na reflexi studijních materiálů a strategicky přemýšlejí nad výběrem učebních zdrojů, mají výrazně lepší výsledné známky.
S narůstajícím počtem online zdrojů studenti čelí velkému množství studijní literatury, ze které si před zkouškou musí vybrat jen část. ,,I pouhé patnáctiminutové přemýšlení nad výběrem literatury před následující zkouškou podporuje studenty v tom, aby si vybrali užitečné zdroje a efektivně využili čas na učení před zkouškou,“ říká přední výzkumnice Patricia Chen ze Standfordské univerzity.
Ze studie také vyplývá, že spousta studentů má problém s tím nastavit si efektivní studijní řád. ,,Mnoho studentů za mnou dochází po zkoušce a snaží se pochopit, proč se jim nepovedla, třebaže strávili mnoho hodin učením. Moje odpověď na to zní: Popište mi, jakým způsobem studujete,“ uvádí výzkumnice. ,,Jejich odpovědi mě dovedly k hypotéze, že jim před začátkem učení chybí chvíle na přemýšlení, co se týče výběru studijní literatury.“
Ukázalo se také, že čím důkladnější a častější byla reflexe před učením, tím vyšší byl studentův výkon u zkoušky. Studenti, kteří cíleně přemýšleli nad studijními zdroji dvakrát v časovém období deseti dnů před zkouškou, měli také lepší známky než ti, kteří nad literaturou uvažovali jen jedenkrát. Nejen tedy vynaložený čas, kapacita myšlení a rychlost učení ovlivňuje studentův výkon u zkoušek, ale stojí za tím schopnost i strategicky uvažovat nad výběrem studijních materiálů. Tento poznatek se dá aplikovat nejenom na studijní úspěchy, ale i na dosahování pracovních cílů, či cílů v oblasti zdravého životního stylu.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Lidé jsou křehcí jako sníh a každý z nás potřebuje občas místo pro sebe. To se ve své prvotině…