Otázka, proč na nás některé obrazy tak silně působí, nenechává spát vědce napříč obory. Ochutnávkou výzkumu na pomezí psychologie vizuálního vnímání, umělecké teorie a neurověd vás provede Dominika Grygarová z Národního ústavu duševního zdraví.
Některá výtvarná díla a obrazy, ale třeba i reklamy na náš mozek působí jako červený hadr na býka. Vyvolávají emoce, vzpomínky a příběhy, které se jakoby mimoděk odehrávají na pozadí naší mysli. V umělecké sféře se o vztahu mezi dílem a umělcem mluví velmi často. Jak obrazy ovlivňují jejich pozorovatele, se už zkoumá méně. Odborníci z Národního ústavu duševního zdraví si však na tuto problematiku rozhodli posvítit. Zákulisí výzkumné skupiny Obraz, mysl a mozek odhalí v on-line přednášce Dominika Grygarová, která se spojením výzkumu umění a neurověd věnovala už ve své disertační práci.
Těšit se můžete na podrobnosti o experimentu, který se pokusil odhalit mechanismus silného působení některých obrazů na náš mozek. Zároveň se dozvíte zajímavosti o technice takzvaného eye-trackingu. Neminou vás ani ohromující výsledky experimentu v magnetické rezonanci, který se zabýval tématem pohledu v portrétním malířství. Jasnější obrázek si tak mohou udělat nejen milovníci umění, ale i obdivovatelé tajemných procesů v našem mozku.
Přednášku, která proběhne ve středu 7. července od 19 hodin, pořádá eventová agentura Kulturmarket v rámci série vzdělávacích on-line webinářů s názvem Inspire Academy. Kromě psychologie a zdraví se věnují také osobnostnímu rozvoji, vědě, cestování, umění či marketingu. Vstupenky jsou dostupné na portálu smsticket.cz.
Přečtěte si rozhovor s hercem Kryštofem Bartošem, kterého můžete znát třeba ze seriálu Devadesátky. Jak se jeho život změnil díky úspěšnému seriálu? A u jakých aktivit si nejlépe odpočine?
Inspirace z knihovny: Mnich, který prodal své ferrari, vás vytrhne ze zběsilé jízdy životem
Za peníze si štěstí nekoupíš. Pracovní úspěchy nepředčí rodinné zázemí. Radost se skrývá v …