Monstrózní nákupní centra, plná parkoviště, houstnoucí provoz a nervózní řidiči – IKEA chce nakupování tak, jak jej známe, od základů změnit.
Výstavba nové vídeňské prodejny IKEA Westbahnhof je už od začátku ledna v plném proudu. Vzhledem k tomu, že se nachází nedaleko centra, se bude od běžných prodejen výrazně odlišovat – obejde se bez fasády i parkovacích míst.
Švédský nábytkářský gigant, který je svou snahou o udržitelnost proslulý, chce tímto krokem své zákazníky podpořit v tom, aby namísto dojíždění do obchodu autem nábytek objednávali přímo domů a menší věci odváželi hromadnou dopravou, na kole či je odnášeli pěšky.
Kromě absence parkovacích míst bude pobočka ve Vídni vybočovat i unikátním designem – jak jinak než udržitelným a ekologickým. Budova má být tvořena z menších buněk, některých otevřených, které poslouží nejen pro prezentaci sortimentu, ale i k odpočinku. Chybět nebude ani zeleň – na střeše a v oknech má být vysázeno až 160 stromů, které v budově zároveň přirozeně sníží teplotu.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Vzdát můžeš zítra. Richard Štěpánek ve své knize povzbuzuje k životu
Vždycky je pro co žít. Touto větou by se dal shrnout obsah knihy Vzdát můžeš zítra, kterou napsal…