Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

IKEA zkouší nový koncept „zelenějšího“ nakupování. Bez aut a fasády

Zdroj fotografií: IKEA

Monstrózní nákupní centra, plná parkoviště, houstnoucí provoz a nervózní řidiči – IKEA chce nakupování tak, jak jej známe, od základů změnit.

Výstavba nové vídeňské prodejny IKEA Westbahnhof je už od začátku ledna v plném proudu. Vzhledem k tomu, že se nachází nedaleko centra, se bude od běžných prodejen výrazně odlišovat – obejde se bez fasády i parkovacích míst.

Švédský nábytkářský gigant, který je svou snahou o udržitelnost proslulý, chce tímto krokem své zákazníky podpořit v tom, aby namísto dojíždění do obchodu autem nábytek objednávali přímo domů a menší věci odváželi hromadnou dopravou, na kole či je odnášeli pěšky.

Kromě absence parkovacích míst bude pobočka ve Vídni vybočovat i unikátním designem – jak jinak než udržitelným a ekologickým. Budova má být tvořena z menších buněk, některých otevřených, které poslouží nejen pro prezentaci sortimentu, ale i k odpočinku. Chybět nebude ani zeleň – na střeše a v oknech má být vysázeno až 160 stromů, které v budově zároveň přirozeně sníží teplotu.

Související články

Zaručeně zlepší den

Tito opeřenci navštěvují česká krmítka nejčastěji. Známe výsledky ptačího sčítání

První domácí vodíková baterie zásobí domácnost obnovitelnou energií. Zvládne až dva dny bez proudu

S rakovinou lze účinně bojovat. Nové očkování zlikviduje kožní nádory

Opatrujte své duševní zdraví. Odborníci radí, jak o sebe pečovat v době epidemie