Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

IKEA zkouší nový koncept „zelenějšího“ nakupování. Bez aut a fasády

Zdroj fotografií: IKEA

Monstrózní nákupní centra, plná parkoviště, houstnoucí provoz a nervózní řidiči – IKEA chce nakupování tak, jak jej známe, od základů změnit.

Výstavba nové vídeňské prodejny IKEA Westbahnhof je už od začátku ledna v plném proudu. Vzhledem k tomu, že se nachází nedaleko centra, se bude od běžných prodejen výrazně odlišovat – obejde se bez fasády i parkovacích míst.

Švédský nábytkářský gigant, který je svou snahou o udržitelnost proslulý, chce tímto krokem své zákazníky podpořit v tom, aby namísto dojíždění do obchodu autem nábytek objednávali přímo domů a menší věci odváželi hromadnou dopravou, na kole či je odnášeli pěšky.

Kromě absence parkovacích míst bude pobočka ve Vídni vybočovat i unikátním designem – jak jinak než udržitelným a ekologickým. Budova má být tvořena z menších buněk, některých otevřených, které poslouží nejen pro prezentaci sortimentu, ale i k odpočinku. Chybět nebude ani zeleň – na střeše a v oknech má být vysázeno až 160 stromů, které v budově zároveň přirozeně sníží teplotu.

Související články

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Průlom v boji proti koronaviru. Nový test přináší přesné výsledky už za 90 minut

Psi, kteří za páníčka položí i život. Přečtěte si příběhy nejstatečnějších psů roku 2019

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.