Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

I neslyšící klienti T-Mobile mohou komunikovat s operátorem

2 minuty radosti
Zdroj fotografií: Pexels

Špatný sluch už nemusí být při komunikaci s mobilními operátory překážkou. Alespoň v případě společnosti T-Mobile. Ta svým klientům nabízí službu online přepisu, který probíhá v reálném čase prostřednictvím webových stránek.

Zájemce o využití služby na stránkách společnosti zadá v sekci Infolinka pro neslyšící své telefonní číslo a vzápětí mu systém automaticky zavolá. Během hovoru je řeč simultánně přepisována do speciálního okna. Nedoslýchaví, neslyšící či ohluchlí klienti tak mají jistotu, že správně porozumí veškerým informacím. Transkripce je vhodná také pro cizince.

Služba funguje pět měsíců a dosud ji využilo přes 260 klientů. T-Mobile je prvním operátorem na českém trhu, který tuto možnost zavedl. Službu zajišťuje tým sociálních podniků Transkript online a TextCom, kde jako přepisovatele zaměstnávají převážně nevidomé. Podle České unie neslyšících žije v Česku asi 15 tisíc neslyšících, dalších přibližně 100 tisíc tvoří osoby těžce nedoslýchavé nebo ohluchlé.

Související články

Zaručeně zlepší den

Nemůžete v noci spát? Vědci zjistili, co pomáhá proti nespavosti

Světová fotosoutěž roztomilých zvířat má finalisty. Je mezi nimi i fotka z Česka

Češi přišli s lékem na rakovinu. Nyní ho testují první pacienti

Říkáte svým psům, že je máte rádi? Podle nové studie vám zvířata rozumí

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.