I neslyšící klienti T-Mobile mohou komunikovat s operátorem

2 minuty radosti
Zdroj fotografií: Pexels

Špatný sluch už nemusí být při komunikaci s mobilními operátory překážkou. Alespoň v případě společnosti T-Mobile. Ta svým klientům nabízí službu online přepisu, který probíhá v reálném čase prostřednictvím webových stránek.

Zájemce o využití služby na stránkách společnosti zadá v sekci Infolinka pro neslyšící své telefonní číslo a vzápětí mu systém automaticky zavolá. Během hovoru je řeč simultánně přepisována do speciálního okna. Nedoslýchaví, neslyšící či ohluchlí klienti tak mají jistotu, že správně porozumí veškerým informacím. Transkripce je vhodná také pro cizince.

Služba funguje pět měsíců a dosud ji využilo přes 260 klientů. T-Mobile je prvním operátorem na českém trhu, který tuto možnost zavedl. Službu zajišťuje tým sociálních podniků Transkript online a TextCom, kde jako přepisovatele zaměstnávají převážně nevidomé. Podle České unie neslyšících žije v Česku asi 15 tisíc neslyšících, dalších přibližně 100 tisíc tvoří osoby těžce nedoslýchavé nebo ohluchlé.

Související články

Zaručeně zlepší den

Krása neznamená dokonalost. Projekt Tělo s příběhem boří tabu a ukazuje ženy různých tvarů

České hlavičky uspíšily vývoj nového léku na koronavirus

Proč prádlo usušené na slunci tak krásně voní? Dánští vědci tuto záhadu objasnili

Živé sekačky v Jeseníkách. Podívejte se, jak se seká tráva v souladu s přírodou

Inspirativní rozhovor

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Přečtěte si rozhovor se zakladatelkou projektu Chcu to v Brně, jehož prostřednictvím brněnští studenti pomáhají občanům se podílet na veřejném dění.