I neslyšící klienti T-Mobile mohou komunikovat s operátorem

Zdroj fotografií: Pexels

Špatný sluch už nemusí být při komunikaci s mobilními operátory překážkou. Alespoň v případě společnosti T-Mobile. Ta svým klientům nabízí službu online přepisu, který probíhá v reálném čase prostřednictvím webových stránek.

Zájemce o využití služby na stránkách společnosti zadá v sekci Infolinka pro neslyšící své telefonní číslo a vzápětí mu systém automaticky zavolá. Během hovoru je řeč simultánně přepisována do speciálního okna. Nedoslýchaví, neslyšící či ohluchlí klienti tak mají jistotu, že správně porozumí veškerým informacím. Transkripce je vhodná také pro cizince.

Služba funguje pět měsíců a dosud ji využilo přes 260 klientů. T-Mobile je prvním operátorem na českém trhu, který tuto možnost zavedl. Službu zajišťuje tým sociálních podniků Transkript online a TextCom, kde jako přepisovatele zaměstnávají převážně nevidomé. Podle České unie neslyšících žije v Česku asi 15 tisíc neslyšících, dalších přibližně 100 tisíc tvoří osoby těžce nedoslýchavé nebo ohluchlé.

Autor článku