Dlouhý nouzový stav, ošklivé počasí i zrušení většiny aktivit. Rodiny po celém světě musely hledat způsoby, jak se zabavit. Touha rodičů nabídnout dětem smysluplný program se odrazila ve skokovém nárůstu zájmu o edukativní společenské hry. Ani dospělí se ale nechtěli nudit. Vzrostl prodej šachů i puzzle.
Prodejci hraček a her stáli na začátku pandemie před velkou výzvou – přeorientovat se z prodejních veletrhů a kamenných obchodů na on-line prodej. Ti, kteří to zvládli, si na nízké tržby nemohou stěžovat. Poptávka po domácí zábavě v podobě her totiž celosvětově vzrostla. Například společnost Efko-Karton navýšila podle serveru Mediaguru výrobu her na zakázku o 24 procent. Zájem byl i o jejich ikonického Igráčka, obzvláště limitovaná edice s rouškou slavila nečekaný úspěch.
Deskové hry jsou ale oblíbené nejen v českých domácnostech. Mezi největší hráče patří Francouzi, Němci nebo Holanďané; Efko-Karton ale dodává třeba i do Spojených států amerických. Trend potvrzují také výsledky společnosti Hasbro, která vyrábí léty prověřené bestsellery mezi hrami, jako jsou například Monopoly nebo Scrabble. Na svém Twitteru uvedla, že tržby divize her vzrostly meziročně o 21 procent a vyšplhaly se na 543 milionů dolarů.
Kromě zábavy pro celou rodinu obchodníci pozorovali také zvýšenou poptávku po hrách pro páry nebo jednotlivce. Na konkrétní výběr při tom může mít vliv i televize. Například po odvysílání minisérie Dámský gambit z dílny Netflixu se prudce zvedl prodej šachů. Ve Velké Británii zase patří mezi favority puzzle. Jen loni se jich zde prodalo přes 15 milionů sad.
Amputací nohy život nekončí, říká plavkyně Věra Závorková
Ve 13 letech jí lékaři diagnostikovali nádor v koleni, následná léčba včetně chemoterapie ovšem nepomohla, a tak musela podstoupit amputaci. I přes to se Věrka nevzdává a vyhrává jednu medaili za druhou. Jejím snem je paralympiáda.
Inspirace z knihovny: Svět je stále lepším místem. A to je Fakt(omluva)
Jde to s námi z kopce. Situace ve světě se horší, množství násilných činů narůstá. Také…