Udržet si zákazníky a získat nové znamená v době rostoucí konkurence v oblasti e-commerce nejen představit dobrou nabídku, ale také mít výborně promyšlenou strategii. Spotřebitelé na celém světě čím dál častěji nakupují online a kladou na prodejce čím dál větší nároky. Jak tedy internetový obchod přizpůsobit dnešním standardům a odlišit se od konkurence?
Vrácení zboží není jen zákonem danou povinností, je to i skutečná šance, jak si vybudovat důvěru a loajalitu zákazníků. Spousta podnikatelů to bohužel považuje za zbytečné náklady. Ovšem až 60 % spotřebitelů se do obchodu, ve kterém narazili na potíže s vrácením objednávky, nevrátí.
Implementací řešení, jakým je Snadné vrácení, můžete snadno získat konkurenční výhodu.
Služba Snadné vrácení umožňuje:
Zákazníci tak mají větší jistotu a jsou ochotnější uskutečnit další nákupy.
Jak uvádí Krzysztof Kukla, CEO značky Snadné vrácení: „Mnoho spotřebitelů považuje možnost snadného vrácení zboží za naprosto klíčovou.Než se vůbec rozhodnou něco přidat do košíku, pečlivě si ve vybraném internetovém obchodě procházejí podmínky vrácení zboží.“
Největší součástí úspěchu v e-commerce je intuitivní průběh nákupního procesu. Každý nepotřebný krok, který musí zákazník udělat, může vést k vyprázdnění košíku. Proto je dobré ohlídat si:
Stále více provozovatelů e-shopů se rozhoduje implementovat systém headless CMS, což je technologie umožňující rychleji a pružněji přizpůsobit frontend obchodu aktuálním potřebám uživatelů.

Vliv na zákaznické rozhodování o nákupu mají transparentní politika vrácení zboží, jasná pravidla doručení a dobře umístěné informace o možných nákladech. Zákazníci si čím dál častěji procházejí záložky s obchodními podmínkami a pravidly pro vrácení zboží, a to mnohdy dříve, než se rozhodnou dané zboží zakoupit. A pokud tam potřebné informace nenajdou nebo jsou pro ně tyto informace nesrozumitelné, rozhodnou se nákup neuskutečnit a hledají jinou možnost.
Je důležité pohlídat si, že:
Automatizace procesů v e-commerce znamená především skutečné úspory. Velké obchody v mnoha evropských zemích si již dříve všimly, že implementace takových řešení, jakými jsou online formuláře pro vrácení zboží, může do velké míry snížit náklady na správu jedné vratky na minimum. Tyto úspory souvisejí s několika zjednodušeními, je to mj. eliminace chyb v adresování zásilek, zrychlení procesu příjmu zásilek do skladu a omezení nutnosti kontaktovat zákaznickou podporu.
Díky automatizaci je navíc možné shromažďovat data o důvodu vrácení zásilek, což dále umožňuje optimalizovat nabídku produktů a v budoucnu omezit vratky. Uvedené řešení zároveň zlepšuje kvalitu správy a přispívá k posílení ziskovosti podnikání.
Rychlé reagování na otázky ze strany zákazníků, pomoc při řešení případných problémů a pozitivní zkušenost s nakupováním mají dopad na hodnocení obchodu. V době sociálních sítí může mít i jeden negativní komentář vliv na dobré jméno obchodu.
Dohlédněte na to, aby:
Ani ta nejlepší zjednodušení, jako je rychlé doručení nebo transparentní politika vratek, nevedou k větším prodejům, pokud o nich zákazníci nevědí. Proto je tak důležité o přednostech obchodu komunikovatjasně, důsledně a tak, aby byly tyto informace snadno dohledatelné. Nejdůležitější informace by měly být viditelné už na hlavní stránce v podobě informačních bannerů a dále v nákupním košíku, kde se uživatelé rozhodují o uskutečnění transakce.
Dobrým řešením jsou také ikony s krátkými hesly u jednotlivých výrobků, které zdůrazňují například vrácení zdarma nebo expresní doručení. Nezapomeňte ani na odkazy na podmínky pro vrácení v zápatí stránky. Tady se spousta zákazníků ujišťuje o tom, že mohou výrobek bez problémů odeslat zpět, pokud něco nebude fungovat.
Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt
GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…




Co inspiruje spisovatele k další tvorbě? Miroslav Hlaučo, autor úspěšného románu Letnice, nachází podněty ve všem, co čte, vidí, slyší i prožívá. V rozhovoru prozrazuje, proč nepíše podle pevné osnovy, jak ho překvapil mezinárodní zájem o jeho knihu a proč si na další dílo dává čas.
Darujte knihy, které potěší. Přinášíme tipy na vánoční čtení
Hrnek teplého čaje, kávy nebo čokolády, vlněné ponožky, ideálně hořící krb a kniha, tak zní ideální…