Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

E-commerce v nové podobě aneb Jak vylepšit svůj internetový obchod?

Udržet si zákazníky a získat nové znamená v době rostoucí konkurence v oblasti e-commerce nejen představit dobrou nabídku, ale také mít výborně promyšlenou strategii. Spotřebitelé na celém světě čím dál častěji nakupují online a kladou na prodejce čím dál větší nároky. Jak tedy internetový obchod přizpůsobit dnešním standardům a odlišit se od konkurence?

Vsaďte na pohodlí svých zákazníků – zjednodušené vrácení

Vrácení zboží není jen zákonem danou povinností, je to i skutečná šance, jak si vybudovat důvěru a loajalitu zákazníků. Spousta podnikatelů to bohužel považuje za zbytečné náklady. Ovšem až 60 % spotřebitelů se do obchodu, ve kterém narazili na potíže s vrácením objednávky, nevrátí.

Implementací řešení, jakým je Snadné vrácení, můžete snadno získat konkurenční výhodu.

Služba Snadné vrácení umožňuje:

  • podat zásilku bez nutnosti tisknout štítek,
  • vybrat si z tisíce podacích míst,
  • zrealizovat celý proces online, aniž by bylo nutné kontaktovat zákaznickou podporu,
  • snadné sledování zásilky ve skladu bez nutnosti jejího otevření.

Zákazníci tak mají větší jistotu a jsou ochotnější uskutečnit další nákupy.

Jak uvádí Krzysztof Kukla, CEO značky Snadné vrácení: „Mnoho spotřebitelů považuje možnost snadného vrácení zboží za naprosto klíčovou.Než se vůbec rozhodnou něco přidat do košíku, pečlivě si ve vybraném internetovém obchodě procházejí podmínky vrácení zboží.“

Usnadněte zákazníkům proces nákupu

Největší součástí úspěchu v e-commerce je intuitivní průběh nákupního procesu. Každý nepotřebný krok, který musí zákazník udělat, může vést k vyprázdnění košíku. Proto je dobré ohlídat si:

  • jednoduché ovládací prvky,
  • rychlé načítání stránky,
  • srozumitelné popisy výrobků a fotografie ve vysoké kvalitě,
  • bezproblémové placení,
  • informování zákazníků a stavu objednávky v každé fázi nákupu.

Stále více provozovatelů e-shopů se rozhoduje implementovat systém headless CMS, což je technologie umožňující rychleji a pružněji přizpůsobit frontend obchodu aktuálním potřebám uživatelů.

Pečujte o své zákazníky, jejich důvěru si vybudujete srozumitelností

Vliv na zákaznické rozhodování o nákupu mají transparentní politika vrácení zboží, jasná pravidla doručení a dobře umístěné informace o možných nákladech. Zákazníci si čím dál častěji procházejí záložky s obchodními podmínkami a pravidly pro vrácení zboží, a to mnohdy dříve, než se rozhodnou dané zboží zakoupit. A pokud tam potřebné informace nenajdou nebo jsou pro ně tyto informace nesrozumitelné, rozhodnou se nákup neuskutečnit a hledají jinou možnost.

Je důležité pohlídat si, že:

  • podmínky pro vrácení jsou snadno k nalezení,
  • obchodní podmínky jsou napsány jednoduše a srozumitelně,
  • veškeré náklady jsou viditelné před dokončením nákupu.

Automatizace procesů znamená nižší náklady

Automatizace procesů v e-commerce znamená především skutečné úspory. Velké obchody v mnoha evropských zemích si již dříve všimly, že implementace takových řešení, jakými jsou online formuláře pro vrácení zboží, může do velké míry snížit náklady na správu jedné vratky na minimum. Tyto úspory souvisejí s několika zjednodušeními, je to mj. eliminace chyb v adresování zásilek, zrychlení procesu příjmu zásilek do skladu a omezení nutnosti kontaktovat zákaznickou podporu.

Díky automatizaci je navíc možné shromažďovat data o důvodu vrácení zásilek, což dále umožňuje optimalizovat nabídku produktů a v budoucnu omezit vratky. Uvedené řešení zároveň zlepšuje kvalitu správy a přispívá k posílení ziskovosti podnikání.

Udělejte ze zákaznické podpory svou konkurenční výhodu

Rychlé reagování na otázky ze strany zákazníků, pomoc při řešení případných problémů a pozitivní zkušenost s nakupováním mají dopad na hodnocení obchodu. V době sociálních sítí může mít i jeden negativní komentář vliv na dobré jméno obchodu.

Dohlédněte na to, aby:

  • se zákazníci mohli pohodlně spojit se zákaznickou podporou (formou chatu, formuláře nebo telefonického hovoru),
  • odpovědi byly rychlé a věcné,
  • zákazníci obdrželi informace o stavu zásilky a vrácení.

Zdůrazněte své přednosti jasně a srozumitelně

Ani ta nejlepší zjednodušení, jako je rychlé doručení nebo transparentní politika vratek, nevedou k větším prodejům, pokud o nich zákazníci nevědí. Proto je tak důležité o přednostech obchodu komunikovatjasně, důsledně a tak, aby byly tyto informace snadno dohledatelné. Nejdůležitější informace by měly být viditelné už na hlavní stránce v podobě informačních bannerů a dále v nákupním košíku, kde se uživatelé rozhodují o uskutečnění transakce.

Dobrým řešením jsou také ikony s krátkými hesly u jednotlivých výrobků, které zdůrazňují například vrácení zdarma nebo expresní doručení. Nezapomeňte ani na odkazy na podmínky pro vrácení v zápatí stránky. Tady se spousta zákazníků ujišťuje o tom, že mohou výrobek bez problémů odeslat zpět, pokud něco nebude fungovat.

Podpořte Pozitivní zprávy

Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt

Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt

GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…

Zaručeně zlepší den

Lucy Barnard se blíží k tomu, stát se první ženou, která přejde Ameriku pěšky

Barvy, které ožívají: tajemství sublimačního tisku

Chůze může snížit riziko rakoviny až o 16 %

Nová metoda dává přístrojům NASA šanci vystopovat život na Marsu

Inspirativní rozhovor

„Inspiruje mě to, co jsem přečetl, viděl, slyšel i prožil,” říká spisovatel Miroslav Hlaučo, autor románu Letnice

„Inspiruje mě to, co jsem přečetl, viděl, slyšel i prožil,” říká spisovatel Miroslav Hlaučo, autor románu Letnice

Co inspiruje spisovatele k další tvorbě? Miroslav Hlaučo, autor úspěšného románu Letnice, nachází podněty ve všem, co čte, vidí, slyší i prožívá. V rozhovoru prozrazuje, proč nepíše podle pevné osnovy, jak ho překvapil mezinárodní zájem o jeho knihu a proč si na další dílo dává čas.

Pozitivní kniha

Darujte knihy, které potěší. Přinášíme tipy na vánoční čtení

Darujte knihy, které potěší. Přinášíme tipy na vánoční čtení

Hrnek teplého čaje, kávy nebo čokolády, vlněné ponožky, ideálně hořící krb a kniha, tak zní ideální…