Naději na spokojenější život dává slepicím z velkochovů iniciativa Slepice v nouzi. Díky veřejným sbírkám drůbež průběžně vykupuje a prostřednictvím adopce ji umisťuje k menším chovatelům.
Do sbírky se o Velikonocích zapojil například on-line obchod ZOOT. Každým nákupem zákazníci automaticky podpořili kvalitu života slepic deseti korunami. Za čtyři dny se tak ve sbírce podařilo vybrat přes 50 tisíc korun. „Jednou z dlouhodobých strategií ZOOTu je důraz na zodpovědné nakupování. Proto se nám líbí aktivity Slepice v nouzi, která nejen pomáhá přímo slepičkám, ale rovněž se snaží edukovat ohledně nákupu správných vajec, a tím zpříjemnit život zvířat samotných,“ uvedla brand manažerka ZOOTu Michaela Lelková.
Iniciativa Slepice v nouzi propaguje domácí chov drůbeže a radí začátečníkům při zakládání vlastního hejna. Mimo to spravuje mapu českých prodejců vajec od spokojených slepiček. Pokud lidé nemají možnost nakupovat přímo od malých chovatelů, mohou se řídit speciálními kódy na vejcích v obchodech. První číslo kódu totiž vždy informuje o způsobu chovu. Autoři projektu doporučují kupovat vejce označená jedničkou či nulou, tedy vejce z volného či ekologického chovu s venkovními výběhy.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Půlnoční knihovna je doslova hitem, který naláká k četbě i spoustu nečtenářů. Stojí opravdu za to?…