Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Denní snění má výrazný vliv na naše mentální zdraví. Poradíme vám, jak na ně

Ilustrační foto: Pixabay

Jak často se vám stane, že se během dne dostanete do stavu takzvaného denního snění a dáte prostor své představivosti? V době, kdy naši hlavu v momentech nečinnosti zaměstnává spíše obrazovka mobilního telefonu, těchto momentů ubývá.

Terapeutka Deedee Cummings uvádí, že jsme vlastní kulturou neustále zaměstnáváni, v některých momentech doslova zahlcováni. Je to škoda, jelikož praktikování denního snění nám může napomoci ke snížení stresu a ke zvýšení produktivity. Mimo to má denní snění pozitivní vliv na lidskou kreativitu, která napomáhá řešení různých druhů problémů a komplikací, a zároveň udržuje mozek v kondici.

Existuje několik způsobů, jak vrátit denní snění do našeho běžného života. Deedee Cummings doporučuje tyto:

  • Usazení v uvíznutí

Spěch je pro západní kulturu typický. Pokud se ocitneme například v zácpě nebo dlouho čekáme v ordinaci u doktora, testujeme tím svou trpělivost a často považujeme tato nečekaná zdržení za mrhání časem. Tyto momenty lze ale využít a přeformulovat v malé dary, říká Deedee Cummings. Přináší nám prostor ponořit se do vlastního klidu a dopřát si čas na přemýšlení bez jakýchkoliv výčitek. Cummings uvádí několik podnětů, skrz které se do snění můžeme ponořit.

„Kdybych mohl udělat cokoliv na světě, co by to bylo?“

„Když jsem byl malý, chtěl jsem být ___. Proč to nedělám?“

„Nejsem spokojený s ___. Jak by bez toho vypadal můj život?“

  • Tvorba pokladu

Pokud se ponoříme do toku našich myšlenek, velice snadno se nám může stát, že začneme přemýšlet o věcech, které nás trápí nebo potřebujeme vyřešit. Abychom se tomu vyhnuli, je dobré si vytvořit „poklad“ šťastných myšlenek, o kterých rádi přemýšlíme a ke kterým se můžeme vracet. Můžete si sepsat seznam věcí, které vás činí šťastnými. Bude to takový tahák, který vám pomůže navést myšlenky správným směrem.

  • Přerušení úsilí

Denní snění je jako většina věcí v našem životě o dosažení rovnováhy. Je důležité si hlídat, abychom se do snění neponořili natolik, že bychom úplně vytěsnili naše povinnosti, a zároveň se netrestat za to, že se jednou za čas do snění plně ponoříme. Napojení se na naše podvědomé já nám může pomoci k naplnění našeho potenciálu a kreativity.

Zdroj: Optimist Daily

Související články

Zaručeně zlepší den

Výzkumníci našli středověký poklad. Co se ukrývalo v Novém Jičíně?

Když si jdou prasata zatrsat. Milují hudbu podobně jako lidé

Jaké je být čarodějem? Vyrazte na cestu Bradavickým expresem Harryho Pottera

Medicína ruku v ruce s moderní technologií: brazilská siamská dvojčata oddělena pomocí virtuální reality

Inspirativní rozhovor

Dostala jsem druhou šanci žít. To je síla, která mě žene dál, říká dobrovolnice Monika Benešová

Dostala jsem druhou šanci žít. To je síla, která mě žene dál, říká dobrovolnice Monika Benešová

Přečtěte si rozhovor s Monikou Benešovou, která si díky odhodlání pomáhat druhým vysloužila ocenění Laskavec. Povídali jsme si o její cestě na Pacifické hřebenovce, o knize, kterou napsala i o tom, kde všude pomáhá jako dobrovolnice.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Nechte se vést svým srdcem. Jitka Juliet Navratilová poradí, jak na to

Inspirace z knihovny: Nechte se vést svým srdcem. Jitka Juliet Navratilová poradí, jak na to

Lákala vás někdy představa, že si prostě sbalíte batoh a vyrazíte na druhý konec světa? Autorka…