Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Český student oslnil svým sklem v Německu i ve světě

Za úspěšnou kolekcí skla německé společnosti stojí originální nápad českého studenta VŠUP v Praze Romana Kvity. Jeho návrh skleněných výrobků nazvaný Sphere německou sklárnu Nachtmann ihned zaujal. V rámci vlastní soutěže pro začínající designéry nazvané NextGen jej ocenila prvním místem. Navíc jej vyslala prezentovat svůj zdařilý nápad na mnichovský veletrh, kde kolekce získala hlavní cenu. Sklárna poté zařadila Sphere do své výroby. Na německém trhu sklidila velký úspěch a postupně si získává věhlas po celém světě. Od konce loňského roku bylo možné na Sphere narazit i v českých obchodech.

Roman Kvita použil u svých výrobků tématiku vypouklých zakulacených ploch. Velmi zjednodušeně lze říci, že v návrzích použil tvar koule, který různými způsoby zdeformoval, a tímto tvarem obohatil vzhled klasických skleněných předmětů. Navržené sklenice, talíře, misky a vázy tak díky nestandardnímu lomu světla vypadají opravdu fantasticky. Podle svých vlastních slov se snažil o propojení tradice a kvality ručně vyráběného skla s precizností a možnostmi skla lisovaného. Významný faktor v celém jeho návrhu hrála i exkurze v německé sklárně Nachtmann, kde se přesvědčil o nekonečných možnostech, jež dnešní sklářství nabízí.

Pro Romana to samozřejmě znamenalo spoustu usilovné práce, která se mu ovšem záhy vyplatila a přinesla své ovoce. Nejprve získal první místo v soutěži NextGen a možnost prezentovat svou kolekci na jarním veletrhu v Mnichově. To však ještě netušil, že si z veletrhu odveze prestižní ocenění – Bayerischer Staatspreis 2014. Tímto způsobem oceňuje bavorské ministerstvo pro vědu a technologie špičkové designové projekty již od roku 1987. Další milé překvapení nastalo, když spatřil své jméno na obalu výrobku směřujícího na německý trh. Sklárna začala kolekci Sphere prodávat a na autora svého výrobku samozřejmě nezapomněla. Mimo uvedení Romanova jména na obalu na něj myslela i finančně ve formě odměny za počet prodaných kusů.

S třpytivými výrobky německé sklárny se od konce loňského roku můžeme setkat i v českých obchodech. Pozitivní informací, pro všechny milovníky neotřelých skleněných výrobků, je jejich cena. Jednotlivé produkty kolekce Sphere, například talíře, se pohybují v řádu stovek korun. Dovolit splnit si své malé přání tak může opravdu každý.

FOTO: Kolekce Sphere, romankvita.com

 

idnes.cz, Oldřich Večeřa

 

Související články

Inspirace

Ze studentské soutěže vzejdou reálné soběstačné stavby

Inspirace

Evropským zeleným městem je letos slovinská Lublaň

Inspirace

Dívka, která se narodila bez rukou, vyhrála soutěž v psaní

Byznys

Nápadem roku 2016 je start-up učící počítače rozumět zvukům

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Mladší o pět let? Podle vědců je možné omládnout díky speciálnímu cvičení

Čeští vědci vyvinuli unikátní rychlotesty na covid-19. Výsledky odhalí už za hodinu

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.