Bezobalové obchody si získávají oblibu v různých koutech naší republiky – a pro planetu je to jedině dobře. Co ale jít na nakupování bez obalu ještě jinak a zkusit ho aplikovat i na úrovni supermarketů? S takovým nápadem přišel projekt MIWA.
Systém, který společnost navrhuje, vychází z tzv. precyklace, tedy předcházení tvorbě obalového odpadu. Založen je na opakovatelně použitelných kapslích, ve kterých zboží putuje už od výrobce či distributora. Kapsle se poté v obchodě umístí do modulárních stojanů, odkud už jsou k dispozici pro zákazníky. Ti si vybírají konkrétní množství i způsob zabalení, a to prostřednictvím displejů nebo mobilní aplikace.
Díky absenci obalu a využívání vratných a opakovaně plnitelných kapslí ušetří peníze nejen nakupující, ale i výrobce. Systém je jednoduše výhodný pro všechny strany. Za svůj nápad byli jeho autoři oceněni mezinárodní cenou v rámci New Economy Plastics Innovation Prize.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Naplňte svůj život radostí. Objevte Moc přítomného okamžiku
Zastavit se a jenom být. Dokážete to? Zní to velice jednoduše, ale provedení v praxi se mnohdy…