Již od deseti let toužila Američanka Barbara Beskind stát se designérkou. Svůj sen si splnila ve svých jednadevadesáti letech, kdy získala pozici technické designérky v Silicon Valley. Věnuje se především přáním starších zákazníků a pro pracovní kolektiv je velkou motivací, že dosáhnout svých snů je možné v jakémkoliv věku.
Touha tvořit a vynalézat se u Barbary Beskind projevovala už v mládí. V deseti letech ji její rodina z finančních důvodů nemohla pořídit houpacího koníka, načež si ho dívka vyrobila ze starých pneumatik. Místo vysoké školy sice nastoupila do armády, ale ve svém volném čase se stále věnovala designérství.
Před dvěma roky se rozhodla napsat do americké designerské firmy IDEO a splnit si svůj sen. „Je mi devadesát let, ale i tak dychtím po tom sdílet s ostatními vášeň pro řešení problémů a inovativní design,“ řekla Beskind přijímací komisi. Od té doby dochází do práce každý čtvrtek a podílí se tak na chodu firmy, od které pochází například první myš vytvořená pro Apple.
„Firma se pro mne stala novou rodinou, lidé mne zde velmi podporují,“ řekla časopisu People Beskind o prostředí své nové práce. „Každý čtvrtek omládnu o třicet let.“ Jednadevadesátiletá stařenka ve firmě řeší především požadavky a přání starších lidí, jelikož podle svých slov dokáže takovým potřebám mnohem lépe porozumět než mladší kolegové. „Barbara je pro naši firmu fantastickým zdrojem nápadů, nebojí se jít do všeho naplno,“ uzavřel její spolupracovník Gretchen Addi. Pro Beskind je tak stáří podle jejích slov nejlepší období života, které si patřičně užívá.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Umění se správně ptát může do značné míry ovlivnit a proměnit naše životy. Špatné odpovědi totiž…