Přemíra plastových odpadů zatěžujících naši planetu patří v současnosti mezi jedno z hlavních ekologických témat. Řadu jednotlivců i firem to naštěstí nenechává chladnými, patří mezi ně i společnost Unilever.
Podle statistik směřuje pouze 14 procent celosvětového plastového odpadu k recyklaci. Odhady navíc tvrdí, že v roce 2050 bude v oceánech víc plastů než ryb. Firma Unilever se letos zavázala, že od roku 2025 budou všechny její plastové obaly recyklovatelné, kompostovatelné nebo znovupoužitelné.
Od firmy to není první krok ekologickým směrem. Už dříve slíbila snížit gramáž svých obalů, od předloňského roku také neposílá na skládku žádný odpad, který je považován za nebezpečný. Unilever je třetí největší společnost vyrábějící spotřebního zboží na světě.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Nikdy není pozdě změnit svůj život. Stačí jen Jíst, meditovat, milovat
Co s životem, když se zbortí všechny naše dosavadní jistoty? Utápět se v sebelítosti,…