Udržitelné chování je doménou více než poloviny obyvatel Evropy. Za poslední rok vzrost počet lidí snažících se omezit svou uhlíkovou stopu o 30 %. Vyplývá to z průzkumu FMCG Gurus pro ProVeg Česko.
Ekologické chování zároveň narůstá i v dalších oblastech. Evropané aktivně omezují plýtvání potravinami a zohledňují postoj obchodních řetězců k udržitelnosti při svých nákupech. Pozitivním trendem je také snížení spotřeby plastových obalů a částečné omezení spotřeby masa a mléčných výrobků.
„Naším cílem je snížit konzumaci masa a dalších živočišných produktů o 50 % do roku 2040. Už jen výměna jednoho hovězího burgeru za rostlinný ušetří tolik vody, jako kdybyste se čtyři měsíce nesprchovali,“ uvedl ředitel ProVeg Česko Martin Ranninger. Snižování příjmu masa má podle průzkumu v populaci kromě enviromentálních i osobní důvody. Lidé usilují o zlepšení výživové hodnoty svého jídelníčku a snaží se jíst zdravěji.
Zdroj: ProVeg
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak skutečně prožít život? Podnětná kniha pomůže změnit stereotyp
Den za dnem žijeme své životy, jak jsme zvyklí. Bohužel někdy musí přijít rána osudu, aby nás…