Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Centrum Prahy prokoukne. Speciální manuál má usměrnit nevzhledné reklamy

Ilustrační foto: Unsplash

Praha bude na pohled zase o něco krásnější. Centrum by se mělo zbavit vizuálního smogu, ke kterému výrazně přispívají nevkusné reklamy. Pomocnou ruku podnikatelům nabídne Manuál pro kultivovanou Prahu. Jasně pojmenovává pravidla, která je v centru města potřeba dodržet.

Mrzí mě, když vidím krásné historické fasády pokryté lacinými plastovými cedulemi. Praha je jedinečná, ale pod nánosem reklam se její jedinečnost ztrácí. Reklama přitom nemusí být otravná a nevkusná – krásná výloha či firemní nápis mohou hodnotu místa pozvednout. Proto jsme připravili manuál, který má pomoci vizuální smog omezit,“ uvedla pražská radní Hana Třeštíková.

Vizuální smog by už neměl narušovat atmosféru našeho hlavního města. Ilustrační foto: Pixabay

Manuál pro kultivovanou Prahu má sloužit zejména podnikatelům, kteří mají v centru svou provozovnu. Kvůli roztříštěnosti legislativy v oblasti reklamy je totiž těžké zjistit, jaké předpisy je potřeba dodržet. Umístění mnohých reklam je tak v rozporu s platnými nařízeními a jejich majitelům chybí řádné povolení. Vyznat se v nezbytných náležitostech pomůže právě nový manuál. Zároveň přináší návod, jak získat všechna povolení. O jeho ilustrovanou podobu se postarala Anastasia Vrublevská z grafického studia noBrother. Praha tak navázala na další česká města, která již manuál reklamy vydala, například Brno a Ostravu.

Manuál je ke stažení na webu kultivovana.praha.eu. Příklady dobré praxe i nejrůznější prohřešky, které přispívají k vizuálnímu smogu, budou prezentovány také na instagramovém profilu Kultivovaná Praha.

Související články

Zaručeně zlepší den

Astronomové objevili tři nové měsíce

Tančící dům jako LEGO? Pražský skvost uspěl u fanoušků v projektu LEGO Ideas

Zatočte s těžkou alergií pomocí léku na astma

Do Guinessovy knihy rekordů se dostala nejtěžší borůvka na světě

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Naplňte svůj život radostí. Objevte Moc přítomného okamžiku

Inspirace z knihovny: Naplňte svůj život radostí. Objevte Moc přítomného okamžiku

Zastavit se a jenom být. Dokážete to? Zní to velice jednoduše, ale provedení v praxi se mnohdy…