Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Český nápad bezobalového nakupování uspěl v mezinárodní soutěži

1 minuta radosti
Zdroj fotografie: miwa.eu

Bezobalové obchody si získávají oblibu v různých koutech naší republiky – a pro planetu je to jedině dobře. Co ale jít na nakupování bez obalu ještě jinak a zkusit ho aplikovat i na úrovni supermarketů? S takovým nápadem přišel projekt MIWA.

Systém, který společnost navrhuje, vychází z tzv. precyklace, tedy předcházení tvorbě obalového odpadu. Založen je na opakovatelně použitelných kapslích, ve kterých zboží putuje už od výrobce či distributora. Kapsle se poté v obchodě umístí do modulárních stojanů, odkud už jsou k dispozici pro zákazníky. Ti si vybírají konkrétní množství i způsob zabalení, a to prostřednictvím displejů nebo mobilní aplikace.

Díky absenci obalu a využívání vratných a opakovaně plnitelných kapslí ušetří peníze nejen nakupující, ale i výrobce. Systém je jednoduše výhodný pro všechny strany. Za svůj nápad byli jeho autoři oceněni mezinárodní cenou v rámci New Economy Plastics Innovation Prize.

Související články

Zaručeně zlepší den

NASA zachycuje záhadné díry v oblacích, které připomínají UFO

Mindfulness chrání před stresem a vyhořením v práci

Do Portugalska se v rámci rewilding projektu navrací staré plemeno skotu

Hlas je zbraň, kterou máte vždy po ruce. Agresorovi vykejte a udržujte distanc, radí instruktorka sebeobrany Barbora Vodochodská Machková

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Novinářky vykreslují ne vždy růžovou realitu médií, dodají ale sílu

Inspirace z knihovny: Novinářky vykreslují ne vždy růžovou realitu médií, dodají ale sílu

Vídáme je každý den v televizi, čteme jejich články nebo hltáme zpravodajství z válečné fronty.…