Ukázat, že automobil není pro pohyb ve městě nezbytný, a zdůraznit přednosti jiných způsobů dopravy – takové jsou cíle zlínské radnice spjaté s právě startující kampaní Zlín v pohybu. V rámci ní čeká občany rozšíření místních cyklostezek či pořádání rozmanitých cyklistických akcí.
„Kvalitní a dostupnou městskou hromadnou dopravu máme dlouhodobě, v posledních letech se významně rozšiřuje síť cyklostezek a přibývá také opravených chodníků. Nastal tedy vhodný čas k tomu, nechávat auta na parkovištích, pokud to jen trochu jde,“ vysvětluje primátor Zlína Miroslav Adámek. Jak ale veřejnost přimět využívat také jiné způsoby dopravy? Aktivit se v rámci kampaně chystá celá řada.
Zástupci města se domnívají, že nejvhodnější způsob prezentace je praxe. Zlín tak letos čeká hned několik cyklistických akcí. Po úspěšné loňské premiéře se i v tomto roce uskuteční cyklojízdy, v plánu jsou dvě až tři. Další impuls sednout na kolo nabídne soutěž Do práce na kole, v níž týmy usilují o co největší množství naježděných kilometrů při svých cestách do zaměstnání. Ocenění čeká i na zaměstnavatele, kteří soutěžícím připraví co nejlepší podmínky.
„V rámci kampaně cyklistům nabídneme i řadu informačních materiálů, cyklomapy, výstavu, semináře, diskusní fóra či workshopy,“ vyjmenovává radní Josef Novák. Občané se mohou těšit také na rozšíření sítě cyklostezek. Začne se například pracovat na propojení centra města s největším zlínským sídlištěm Jižní Svahy.
Zapomínat se nebude ani na jiné způsoby dopravy, které jsou ekologičtější než jízda automobilem. Chodce podpoří pokračování v rozsáhlých opravách místních chodníků. Propagovat se bude také městská hromadná doprava, která láká na nezvýšené jízdné od roku 2011 či rozsáhlou síť zastávek. Kampaň Zlín v pohybu vyjde město na 1,1 milionu korun, přičemž 900 tisíc korun pokryje dotace.
Přečtěte si rozhovor s Danou Škorpilovou, která po padesátce skončila kariéru manažerky a začala pomáhat ostatním jako osobní trenérka a výživová poradkyně.