Vedení Prahy pokračuje v čištění města od přílišné reklamy. V průběhu roku z ulic zmizí stovky navigačních reklamních sloupků. V budoucnu čeká stejný osud také část reklamy ze silničních mostů.
„Praha je reklamou zahlcená a my jsme se s koaličními partnery dohodli, že pro odstranění vizuálního smogu uděláme maximum. Město, které s reklamou nakládá střídmě a rozumně, je přehlednější pro chodce a řidiče, a přívětivější pro všechny, kdo v něm žijí,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr. Navigační tabule, které začnou mizet jako první, rozptylovaly řidiče, někdy překážely chodcům i komplikovaly údržbu. Praha z nich navíc měla minimální výnosy.
U reklamy na silničních mostech je situace složitější, město nicméně zakročí i v této oblasti. Praha přitom není jediným českým městem, pro které je reklama důležitým tématem. Vizuální smog řeší také Ostrava, kde platí od letošního roku nařízení, jež si klade za cíl zkultivovat reklamu ve městě.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Moje milá smrti pomáhá přijmout ztrátu blízkého a najít sílu žít
Spousta lidí se jí bojí, protože se s ní všichni bez výjimky alespoň jednou v životě setkáme. Co je…