Není billboard jako billboard. Jeden výjimečný stojí v peruánském hlavním městě Lima. Ten není zdrojem otravné reklamy, nýbrž pitné vody. Za tři měsíce jí dokáže vyprodukovat přes devět tisíc litrů.
V Peru naprší za rok jen zanedbatelné množství vody, je zde ale velice vysoká vlhkost vzduchu dosahující 98 procent. S těmito dvěma základními hodnotami pracovali tvůrci celého nápadu. Rozhodli se onu vlhkost ze vzduchu nahromadit a přeměnit ve vodu. To se děje právě uvnitř billboardu, který tak pomáhá řešit velký problém s nedostatkem pitné vody.
Na projektu spolupracovali studenti místní univerzity a zdejší reklamní agentura. První exemplář postavili v Limě, druhém největším hlavním městě světa ležícím v poušti. Zdejší obyvatelé čerpají vodu nejčastěji ze studny, mnohdy je však znečištěná. Vynález nejen pomáhá místním, ale zároveň slouží jako cenná inspirace i pro ostatní země.
Inspirace z knihovny: Kniha, která zaujala svět. Malý princ potěší i utěší
Mám pro vás hádanku. Pochází z planetky B612, přeje si nakreslit beránka a už více než…