Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

V Peru vymysleli billboard, který umí produkovat pitnou vodu

1 minuta radosti
Zdroj fotografie: sciencealert.com

Není billboard jako billboard. Jeden výjimečný stojí v peruánském hlavním městě Lima. Ten není zdrojem otravné reklamy, nýbrž pitné vody. Za tři měsíce jí dokáže vyprodukovat přes devět tisíc litrů.

V Peru naprší za rok jen zanedbatelné množství vody, je zde ale velice vysoká vlhkost vzduchu dosahující 98 procent. S těmito dvěma základními hodnotami pracovali tvůrci celého nápadu. Rozhodli se onu vlhkost ze vzduchu nahromadit a přeměnit ve vodu. To se děje právě uvnitř billboardu, který tak pomáhá řešit velký problém s nedostatkem pitné vody.

Na projektu spolupracovali studenti místní univerzity a zdejší reklamní agentura. První exemplář postavili v Limě, druhém největším hlavním městě světa ležícím v poušti. Zdejší obyvatelé čerpají vodu nejčastěji ze studny, mnohdy je však znečištěná. Vynález nejen pomáhá místním, ale zároveň slouží jako cenná inspirace i pro ostatní země.

Související články

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Průlom v boji proti koronaviru. Nový test přináší přesné výsledky už za 90 minut

Brněnští vědci vyvinuli nový tlumič pro vlaky. Zvýší jejich rychlost a ochrání koleje

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.