Není billboard jako billboard. Jeden výjimečný stojí v peruánském hlavním městě Lima. Ten není zdrojem otravné reklamy, nýbrž pitné vody. Za tři měsíce jí dokáže vyprodukovat přes devět tisíc litrů.
V Peru naprší za rok jen zanedbatelné množství vody, je zde ale velice vysoká vlhkost vzduchu dosahující 98 procent. S těmito dvěma základními hodnotami pracovali tvůrci celého nápadu. Rozhodli se onu vlhkost ze vzduchu nahromadit a přeměnit ve vodu. To se děje právě uvnitř billboardu, který tak pomáhá řešit velký problém s nedostatkem pitné vody.
Na projektu spolupracovali studenti místní univerzity a zdejší reklamní agentura. První exemplář postavili v Limě, druhém největším hlavním městě světa ležícím v poušti. Zdejší obyvatelé čerpají vodu nejčastěji ze studny, mnohdy je však znečištěná. Vynález nejen pomáhá místním, ale zároveň slouží jako cenná inspirace i pro ostatní země.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Co by můj syn měl vědět o světě? Kniha oblíbeného autora neporadí, ale pobaví
Jak funguje svět? Na co si v něm dát pozor? Co v životě hledat a před čím se naopak skrýt…