Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

V Peru vymysleli billboard, který umí produkovat pitnou vodu

1 minuta radosti
Zdroj fotografie: sciencealert.com

Není billboard jako billboard. Jeden výjimečný stojí v peruánském hlavním městě Lima. Ten není zdrojem otravné reklamy, nýbrž pitné vody. Za tři měsíce jí dokáže vyprodukovat přes devět tisíc litrů.

V Peru naprší za rok jen zanedbatelné množství vody, je zde ale velice vysoká vlhkost vzduchu dosahující 98 procent. S těmito dvěma základními hodnotami pracovali tvůrci celého nápadu. Rozhodli se onu vlhkost ze vzduchu nahromadit a přeměnit ve vodu. To se děje právě uvnitř billboardu, který tak pomáhá řešit velký problém s nedostatkem pitné vody.

Na projektu spolupracovali studenti místní univerzity a zdejší reklamní agentura. První exemplář postavili v Limě, druhém největším hlavním městě světa ležícím v poušti. Zdejší obyvatelé čerpají vodu nejčastěji ze studny, mnohdy je však znečištěná. Vynález nejen pomáhá místním, ale zároveň slouží jako cenná inspirace i pro ostatní země.

Související články

Zaručeně zlepší den

Naděje pro pacienty se závažným průběhem covidu. Vědci zjistili, které léky napomáhají zotavení

Zatočí s plevelem i cenou biozeleniny. V Opavě vznikl stroj, který slibuje revoluci v zemědělství

Dobrá zpráva pro ty, kteří prodělali koronavirus. Podle vědců získávají na několik měsíců imunitu

Jak motivovat děti k úklidu? Češi vymysleli hru, která domácí práce mění v zábavu

Inspirativní rozhovor

Po padesátce jsem začala žít nový život. Víru v sama sebe se snažím vštěpovat i svým klientkám, říká trenérka Dana Škorpilová

Po padesátce jsem začala žít nový život. Víru v sama sebe se snažím vštěpovat i svým klientkám, říká trenérka Dana Škorpilová

Přečtěte si rozhovor s Danou Škorpilovou, která po padesátce skončila kariéru manažerky a začala pomáhat ostatním jako osobní trenérka a výživová poradkyně.