Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Skafandry pro příští misi na Měsíc navrhne Prada

Foto: Axiom Space

Vesmírný oblek pro  astronauty NASA navrhne italská módní značka Prada spolu se společností Axiom Space. Mise Artemis III na Měsíc je plánovaná na rok 2025, tedy více než půl století po poslední misi Apollo 17.

Obě společnosti budou společně pracovat na materiálech a konstrukčních prvcích, které by měly astronauty ochránit před náročností měsíčního povrchu a zároveň jim během mise poskytnout pohodlí. Od skafandru AxEMU se očekává také zvýšená flexibilita i specializované nástroje pro průzkum.

„Prada má značné zkušenosti s různými typy kompozitních tkanin a může být skutečně schopna skutečně technicky přispět k vnějším vrstvám nového skafandru,“ řekl pro server BBC profesor Jeffrey Hoffman, který letěl na pěti misích společnosti NASA a provedl čtyři výstupy do vesmíru.

Na povrchu Měsíce poprvé přistála posádka mise Apollo 11 v červenci roku 1969. Od té doby se na Měsíc podařilo přistát ještě pětkrát a to vše v rozmezí pouhých tří let. V rámci mise Artemis II, která je plánovaná na konec příštího roku, se v posádce poprvé objeví i žena a Afroameričan.

Související články

Zaručeně zlepší den

Tančící dům jako LEGO? Pražský skvost uspěl u fanoušků v projektu LEGO Ideas

Zatočte s těžkou alergií pomocí léku na astma

Evropským stromem roku je 200 let starý dub v Polsku, Česko má 5. místo

Víme, jak levně zaparkovat na letišti ve Vídni

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Novinářky vykreslují ne vždy růžovou realitu médií, dodají ale sílu

Inspirace z knihovny: Novinářky vykreslují ne vždy růžovou realitu médií, dodají ale sílu

Vídáme je každý den v televizi, čteme jejich články nebo hltáme zpravodajství z válečné fronty.…