Lídři se střední mírou charisma jsou považováni za efektivnější než ti, jejichž míra charisma je vysoká nebo nízká. Tento poznatek uveřejnili vědci v odborném psychologickém časopisu Journal of Personality and Social Psychology.
Podle autorky studie Jasmine Vergauwe to znamená, že při výběru zaměstnanců na lídrovské pozice by měli jejich zaměstnavatelé zvážit i jejich míru charisma. To totiž může ovlivnit nejen to, jak zaměstnanci vnímají lídra, ale i to, jak pod jeho vedením pracují.
Při výzkumu byl použit u 204 lídrů dotazník s 56 otázkami, které zkoumaly míru charisma vedoucích pracovníků. Mezi charismatické rysy patří například představivost, neohroženost či rozpustilost. Na tento dotazník odpovídali zaměstnanci. Současně vědci sesbírali i data ohledně toho, jak se sami lídři vnímají.
Jako nejlepší lídr se ukázal pracovník, který dokázal efektivně komunikovat svou vizi a zároveň přesvědčit druhé, aby tuto vizi sdíleli. Velmi charismatickému lídrovi většinou chybělo operativní myšlení.
Zdroj: www.apa.org
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak se z obyčejného člověka stane vlivná osobnost? Steve Jobs motivuje ostatní
Steve Jobs byl jako každý z nás. Člověk z masa a kostí. Co konkrétně jej odlišilo? Díky čemu uspěl?…