Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Konec blikajících poutačů? Ostrava začala řešit reklamní smog

Zdroj fotografií: ostrava.cz; Pixabay

Ostravu trápí nejenom smog v ovzduší, ale i smog vizuální. Město proto schválilo nové nařízení a vydalo manuál, v němž doporučuje správné postupy pro reklamu, která bude plnit svůj účel a zároveň kultivovat veřejný prostor.

Nařízení začne platit od 1. ledna příštího roku a jeho záměrem není reklamu zakazovat, ale zlepšit její podobu. „Chceme, aby reklama ve městě byla čitelná, přehledná, vkusná, estetická a tím pádem také efektivní. Naším cílem není omezovat živnostníky, ale estetizovat veřejný prostor a mít hezčí Ostravu,“ uvedla náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.

Manuál odpovídá na tři stěžejní otázky. Jak vypadá vkusná venkovní reklama? Jak reklamou nedegradovat architekturu a veřejný prostor? Jak si zjednodušit proces schvalování reklamních nosičů? Zabývá se reklamními štíty, výlohami, stojany, polepy nebo zahrádkami a ukazuje, jak rozeznávat vhodná řešení, která nedegradují samotné objekty ani okolní prostředí. Zásady jsou určeny pro podnikatele, ale i kulturní instituce a městské obvody. Manuál je dostupný online a také je distribuován dotčeným subjektům.

Související články

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Mladší o pět let? Podle vědců je možné omládnout díky speciálnímu cvičení

Čeští vědci vyvinuli unikátní rychlotesty na covid-19. Výsledky odhalí už za hodinu

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.