Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Konec blikajících poutačů? Ostrava začala řešit reklamní smog

Zdroj fotografií: ostrava.cz; Pixabay

Ostravu trápí nejenom smog v ovzduší, ale i smog vizuální. Město proto schválilo nové nařízení a vydalo manuál, v němž doporučuje správné postupy pro reklamu, která bude plnit svůj účel a zároveň kultivovat veřejný prostor.

Nařízení začne platit od 1. ledna příštího roku a jeho záměrem není reklamu zakazovat, ale zlepšit její podobu. „Chceme, aby reklama ve městě byla čitelná, přehledná, vkusná, estetická a tím pádem také efektivní. Naším cílem není omezovat živnostníky, ale estetizovat veřejný prostor a mít hezčí Ostravu,“ uvedla náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.

Manuál odpovídá na tři stěžejní otázky. Jak vypadá vkusná venkovní reklama? Jak reklamou nedegradovat architekturu a veřejný prostor? Jak si zjednodušit proces schvalování reklamních nosičů? Zabývá se reklamními štíty, výlohami, stojany, polepy nebo zahrádkami a ukazuje, jak rozeznávat vhodná řešení, která nedegradují samotné objekty ani okolní prostředí. Zásady jsou určeny pro podnikatele, ale i kulturní instituce a městské obvody. Manuál je dostupný online a také je distribuován dotčeným subjektům.

Související články

Zaručeně zlepší den

Móda, která nikdy neskončí na skládce. Český start-up mění svět oblečení(m)

Bývalý motocyklový závodník zachránil posádku sanitky. Získal cenu Gentleman silnic

Pražská veřejná doprava není zdrojem nákazy covidu, potvrdili vědci

Imunita proti koronaviru by mohla být doživotní. Nové výzkumy předčily očekávání

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Vydejte se na cesty. Tereza Ramba promlouvá do duše všem Dobrodruhům

Inspirace z knihovny: Vydejte se na cesty. Tereza Ramba promlouvá do duše všem Dobrodruhům

Láska je. Věta, která vystihuje životy nás všech. Protože láska je všechno, jak by řekla Tereza…