Jednorázové plasty mizí i z českých online supermarketů

Zdroj fotografií: Košík

Změny v přístupu k jednorázovým plastovým obalům se projevují nejen v kamenných obchodech, ale i v online prostředí. České internetové supermarkety přijímají různá opatření, jak množství plastů ve svých provozech snižovat.

„Pro naše zákazníky je ekologie zásadním tématem. Dlouhodobě veškeré nákupy doručujeme v taškách z dobře recyklovatelného papíru. Počet se snažíme snižovat a nabízíme také následný odvoz tašek,“ uvádí marketingový ředitel Rohlík.cz Rostislav Brzobohatý. Podobně je na tom i Košík.cz. To Tesco stále využívá tašky plastové, plánuje nicméně změnu materiálu a v případě zájmu nabízí možnost doručení nákupu v přepravkách. Mikroténovým sáčkům se naopak obchody vyhnout nemohou, vyžaduje je hygienická norma.

Online supermarkety se snaží omezovat plasty i v dalších oblastech. Tesco postupně u některých výrobků nahrazuje plastové obaly za papírové, navyšuje podíl volného ovoce a zeleniny a do roku 2025 chce používat výhradně recyklovatelné a kompostovatelné obalové materiály. Rohlík.cz se zase ke konci loňského roku zbavil většiny plastových výrobků, jako jsou příbory, talíře či kelímky. Právě zde navíc už půl roku funguje tzv. bezplastová ulička, kdy si zákazníci při nákupu mohou vyfiltrovat zboží, které není balené do plastu.

Košík.cz dává prostor i bezobalovému nakupování. „Jsme si rozhodně vědomi naší role, proto momentálně nabízíme přes šedesát surovin, které zákazníkům navážíme z gravitačních zásobníků do papírových sáčků. Tyto suroviny odebíráme od dodavatelů ve velkém, takže se nám daří eliminovat naprostou většinu plastového odpadu,“ vysvětluje výkonný ředitel Tomáš Jeřábek. Obchod by touto cestou v budoucnu rád nabídl až pětinu sortimentu, a zároveň zavedl zálohované obaly na opakované použití.

Autor článku

Profilový obrázek