Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Brno se spojí při hledání nových dárců krve i kostní dřeně

2 minuty radosti

Darujme krev pro Brno. Tak zní heslo nové kampaně magistrátu města Brna, která má přilákat nejen nové dárce krve, ale také přispět náboru dobrovolníků do registru dárců kostní dřeně. Tvářemi projektu jsou bývalá tenisová reprezentantka Lucie Šafářová a lezec Adam Ondra.

„Chceme upozornit na to, že v Česku dárců krve každoročně ubývá. Odcházejí ti starší a noví nepřibývají. Od roku 2010 ubylo přes 50 tisíc dárců a aktuálně jich máme kolem 250 tisíc,“ popsal situaci a motivaci ke spuštění projektu první náměstek primátorky Petr Hladík. V každé zemi by podle odorníků měli dárci tvořit 4 % populace, což by na poměry Česka znamenalo přibližně 400 tisíc lidí. „Jen ve dvou brněnských nemocnicích, které se zapojily do kampaně, je potřeba přes 50 tisíc transfuzních přípravků ročně a uskuteční se něco přes 40 tisíc odběrů,“ doplnil Hladík.

V rámci kampaně, která má začít letos v dubnu, se uskuteční dny otevřených dveří v odběrových centrech obou brněnských fakultních nemocnic, slavnostní setkání a předání benefitů oceněným bezpříspěvkovým dárcům krve nebo Běh až na krev v Lužánkách. Vyhlášen bude také motivační program pro prvodárce, studenty vysokých škol a zaměstnance. „Darování krve může učinit téměř každý z nás a někomu tím jasně a hmatatelně pomoci. Proto jsem neváhal a stal se hrdou tváří této kampaně,“ uvedl lezec Adam Ondra, který zároveň symbolicky přispěl svým prvním odběrem v životě.

Související články

Zaručeně zlepší den

Kniha o Harry Potterovi má hodnotu 11 tisíc liber

Živá hudba vyvolává mnohem silnější emoce než ta streamovaná

Kurz „Revma v klidu“ pomáhá lidem s revmatickým onemocněním

Vědci se chtějí inspirovat mravenci při léčení lidí

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Příběh pro děti, které bojují se strachem

Inspirace z knihovny: Příběh pro děti, které bojují se strachem

Vánoce se kvapem blíží, a tak přinášíme tip pro Ježíška na bezvadnou knihu, která udělá radost pod…