Plastic-free. Bez plastu. Takové označení začal používat britský supermarket Iceland. Chce tak své zákazníky dostatečně informovat a dát jim možnost zvolit si bezplastové nakupování.
Obaly od potravin už nějaký čas zákazníky informují například o absenci lepku nebo palmového oleje. Informace o (ne)obsahu plastu je ale celkem novinka. Supermarket Iceland po ní sáhl v rámci svých snah o snižování množství plastového odpadu. S novinkou startuje obchod tento měsíc na produktech své vlastní značky, do budoucna by ji rád aplikoval na co největší část sortimentu.
Iceland už dříve v letošním roce prohlásil, že chce být do roku 2023 kompletně bezplastový. Jedním z prvních kroků bylo uvedení pokrmů v obalech na papírové bázi – jen toto opatření ušetří za rok asi 150 tun černého plastu, který nelze recyklovat. Supermarket už dříve ze svých produktů odstranil také jednorázová brčka.
Zdroj: thegurdian.com
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Pocity v našich životech mají nezastupitelnou roli, přičemž se pravděpodobně jedná o nejsilnější…