Ostravská univerzita se letos uchazečům rozhodla dát o důvod víc, proč se ke studiu přihlásit právě tam. Apeluje na touhu po lepší budoucnosti.
Letošní kampaň Ostravské univerzity s mottem „Ovlivni nejen svou budoucnost“ se pojí se závazkem, který reaguje na současnou ekologickou situaci i neklid, jež tento stav v mladé generaci často vyvolává. Univerzita se zavázala, že za každou podanou a zaplacenou přihlášku ke studiu vysadí jeden nový strom tam, kde jej bude nejvíce potřeba.
Počet podaných přihlášek loni přesáhl 13 tisíc, nově vysázených stromů by tak mohlo být nemalé množství. Na jejich správné vysazení dohlédnou zástupci společnosti Lesy ČR, která je partnerem kampaně. „Současná generace mladých lidí začíná být velmi aktivní, chce doslova měnit svět. A my na ně apelujeme, aby začali už teď – aby si vybrali ten správný obor, ve kterém se chtějí stát odborníky a mohou tak skutečně ovlivnit danou oblast k lepšímu, nejen o změnách diskutovat. Ať už jde o přírodu, společnost, vzdělávání, technologie, medicínu nebo umění,“ vysvětlil tiskový mluvčí univerzity Adam Soustružník.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Zahrajte si na astronomy a najděte souhvězdí
Lidstvo odjakživa fascinují záhady a neprobádané věci. Nejspíš i proto naše čtenáře nejvíc baví…