Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Tokijská pop-up restaurace zaměstnává číšníky s demencí

1 minuta radosti
Zdroj fotografie: Mizuho Kudo

Už jste někdy dostali v restauraci jiné jídlo než to, které jste si objednali? A zavítali byste dobrovolně do Restaurace chybných objednávek? Právě taková otevřela v japonském Tokiu a o zákazníky neměla nouzi.

Celý koncept pop-up restaurace pracuje s předpokladem, že když jsou zákazníci informování o riziku možného obdržení chybné objednávky předem, jsou automaticky k obsluze smířlivější. Obzvlášť když vědí, že je obsluhují číšníci s demencí. Tuto myšlenku lze aplikovat i obecně na vnímání lidí s demencí a jejich fungování ve společnosti.

Restaurace se poprvé otevřela o prvním červnovém víkendu, po úspěšném zkušebním provozu má v plánu na svou premiéru navázat. Pop-up akci chystají například na Světový den Alzheimerovy choroby.

Související články

Zaručeně zlepší den

Astronomové objevili tři nové měsíce

Vědci se chtějí inspirovat mravenci při léčení lidí

Zatočte s těžkou alergií pomocí léku na astma

Kosmetický paradox. Pochází červená rtěnka z Íránu?

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Africký příběh holky z Trutnova

Inspirace z knihovny: Africký příběh holky z Trutnova

Pro Hanu Hindrákovou je Afrika osudná. Řadu let zde působila jako dobrovolník a v africkém…