V rámci snahy o šetření životního prostředí se rozmáhá stále více aktivit s cílem zmírnit přetěžování přírody. Jednou z iniciativ je i rozšiřování bezobalových prodejen. Společnosti Rossmann a Henkel se od listopadu připojují k boji proti jednorázovým plastovým obalům a zavádějí drogerii bez obalu. Kampaň je vedena v duchu motta: „Krása je společně šetřit přírodu“.
Zákazníci si ve vybraných prodejnách drogerie Rossmann mohou nově opakovaně doplňovat výrobky společnosti Henkel od pracího gelu až po vlasovou kosmetiku Nature Box. „Drogerie bez obalu nabízí jednoduché a efektivní řešení, jak skutečně pomoci přírodě a jak mít radost z šetrného nákupu. Přispět může úplně každý a svým rozhodnutím ušetřit nejen naši planetu, ale i peníze,“ dodala manažerka komunikace drogerie Rossmann Olga Stanley. Projekt se zavádí nejen v Praze, ale i v Brně, Liberci nebo Českých Budějovicích.
Společnost Rossmann tak následuje dm drogerii, která na jaře spustila pilotní provoz bezobalové drogerie. Postup nákupu v případě tohoto typu zboží je jednoduchý. „Při příchodu do prodejny si zákazník vybere prázdnou láhev libovolného výrobku a naskenuje její kód přímo v plnicí stanici. Ta mu zároveň vygeneruje etiketu, která zákazníka upozorní na datum spotřeby daného produktu. Pak už zbývá pouze naplnit láhev a odejít s pocitem, že jsme zase o krok blíž regulaci nadměrné spotřeby plastu,“ přiblížila průběh nákupu Stanley.
Jeden z největších německých drogistických řetězců Rossmann provozuje v sedmi evropských zemích téměř čtyři tisíce prodejen a zaměstnává 56 tisíc pracovníků. Přičemž bezobalový prodej je dostupný zatím pouze v pobočkách v Česku. „Česká republika byla vybrána jako vhodný trh pro tento pilotní projekt i proto, že jsou spotřebitelé zde otevřenější novým věcem a také mají rostoucí ekologické smýšlení – například jsou čtvrtí v Evropské unii v třídění odpadu,“ objasnila Stanley.
Společnost Rossmann expandovala na český trh v roce 1994, kde v současnosti provozuje 138 prodejen s více než 800 zaměstnanci. V tomto roce oslaví 25 let působení na českém trhu.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Životy mileniálů nejsou jednoduché. Ačkoliv se na první pohled může zdát, že jde především o zábavu…