Rossmann se v Česku připojuje k bezobalovému prodeji drogerie

Zdroj fotografie: Pixabay

V rámci snahy o šetření životního prostředí se rozmáhá stále více aktivit s cílem zmírnit přetěžování přírody. Jednou z iniciativ je i rozšiřování bezobalových prodejen. Společnosti Rossmann a Henkel se od listopadu připojují k boji proti jednorázovým plastovým obalům a zavádějí drogerii bez obalu. Kampaň je vedena v duchu motta: „Krása je společně šetřit přírodu“.

Zákazníci si ve vybraných prodejnách drogerie Rossmann mohou nově opakovaně doplňovat výrobky společnosti Henkel od pracího gelu až po vlasovou kosmetiku Nature Box. „Drogerie bez obalu nabízí jednoduché a efektivní řešení, jak skutečně pomoci přírodě a jak mít radost z šetrného nákupu. Přispět může úplně každý a svým rozhodnutím ušetřit nejen naši planetu, ale i peníze,“ dodala manažerka komunikace drogerie Rossmann Olga Stanley. Projekt se zavádí nejen v Praze, ale i v Brně, Liberci nebo Českých Budějovicích.

Bezobalová kosmetika v dm drogerii. Zdroj: Facebook dm drogerie markt Česká republika

Společnost Rossmann tak následuje dm drogerii, která na jaře spustila pilotní provoz bezobalové drogerie. Postup nákupu v případě tohoto typu zboží je jednoduchý. „Při příchodu do prodejny si zákazník vybere prázdnou láhev libovolného výrobku a naskenuje její kód přímo v plnicí stanici. Ta mu zároveň vygeneruje etiketu, která zákazníka upozorní na datum spotřeby daného produktu. Pak už zbývá pouze naplnit láhev a odejít s pocitem, že jsme zase o krok blíž regulaci nadměrné spotřeby plastu,“ přiblížila průběh nákupu Stanley.

Jeden z největších německých drogistických řetězců Rossmann provozuje v sedmi evropských zemích téměř čtyři tisíce prodejen a zaměstnává 56 tisíc pracovníků. Přičemž bezobalový prodej je dostupný zatím pouze v pobočkách v Česku. „Česká republika byla vybrána jako vhodný trh pro tento pilotní projekt i proto, že jsou spotřebitelé zde otevřenější novým věcem a také mají rostoucí ekologické smýšlení – například jsou čtvrtí v Evropské unii v třídění odpadu,“ objasnila Stanley.

Společnost Rossmann expandovala na český trh v roce 1994, kde v současnosti provozuje 138 prodejen s více než 800 zaměstnanci. V tomto roce oslaví 25 let působení na českém trhu.

Související články

Zaručeně zlepší den

Krása neznamená dokonalost. Projekt Tělo s příběhem boří tabu a ukazuje ženy různých tvarů

České hlavičky uspíšily vývoj nového léku na koronavirus

Proč prádlo usušené na slunci tak krásně voní? Dánští vědci tuto záhadu objasnili

Živé sekačky v Jeseníkách. Podívejte se, jak se seká tráva v souladu s přírodou

Inspirativní rozhovor

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Přečtěte si rozhovor se zakladatelkou projektu Chcu to v Brně, jehož prostřednictvím brněnští studenti pomáhají občanům se podílet na veřejném dění.