V těchto dnech zažívá Londýn jedno z nejzuřivějších nákupních období v roce. A právě na Černou sobotu měly dámy příležitost oživit svůj šatník jedním z nejuniverzálnějších kousků oblečení – malými černými – a zároveň při tom ušetřit. V Británii je všeobecně známo, že právě na Černou sobotu se prodá takzvaných LBDs (little black dresses) více než v jakýkoliv jiný den v roce. Letos vzrostla poptávka oproti loňsku o 120 procent.
Vše odstartoval minulý pátek, který Britové oficiálně nazývají „The Black Friday“. Jedná se o první den zahajující předvánoční nákupní horečku. Téměř všechny obchodní řetězce nabízejí v tento den první slevy na vánoční zboží. Proto právě minulý víkend zaplavila celý Londýn vlna slevového šílenství, díky níž se nedalo na oblíbené Oxford Street téměř hnout. V pátek se snižování cen týkalo téměř veškerého sortimentu a tak místní ani návštěvníci neváhali a snažili se této příležitosti využít na maximum.
V sobotu se pak slevy týkaly už pouze vybraných položek, konkrétně se jednalo o jeden z nejoblíbenějších kousků dámského šatníku, takzvané „malé černé“. Tyto šaty v různých střizích, délkách, ale vždy ve stejné barvě si zamiluje snad naprosto každá žena.
V nejoblíbenějším londýnském nákupním domě byl zájem obrovský. Oproti loňsku vzrostla poptávka o neuvěřitelných 120 procent. Rekordní zájem zaznamenaly i internetové portály. Jeden z lídrů na britském trhu hlásil zvýšení prodeje LBDs oproti předchozímu měsíci o 50 procent.
Londýn dokázal, že malé černé nejsou pouhou vymožeností celebrit, ale že tento model sluší i každé „normální“ ženě. Internetové stránky i magazíny jsou neustále zaplavovány fotkami Kate Moss, vévodkyně z Cambridge nebo třeba Victorií Beckham, které nedají na tento nestárnoucí módní trend dopustit. Victorie na jeho základě dokonce vybudovala celou svou módní značku, které byla začátkem prosince udělena cena „Módní značka roku“.
Různí prodejci nabízejí různé varianty těchto věrných společníků dámských šatníků a přívětivé jsou i jejich ceny, které začínají na několika málo librách a končí na … vlastně nekončí na žádné přesně stanovené částce. Neustále vznikají nové modely, které využívají ty nejmodernější technologie zpracování, například digitální tisk, a tak se jejich ceny mohou vyšplhat až do závratných výšin. Tyto šaty pak spadají do kategorie ,,cena na vyžádání v obchodě“.
Nezáleží tedy, ať už se chystáte do práce, na koktejl party nebo třeba do divadla, i dle slov módního guru a současného kreativního ředitele značky Chanel, Karla Lagerfelda, s malými černými nešlápnete nikdy vedle! Není tedy pochyb, že jsou právě tyto šaty stále nejoblíbenějším módním kouskem všech žen nejen ve Spojeném království, ale rozhodně i po celém světě.
Gabriela Dittrichová, redaktorka Pozitivních zpráv v Británii
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Žena po 40 může být sebevědomá a v kondici. Kniha lékařů poradí, jak na to
Čtyřicítka děsí mnoho žen. Jedná se o pomyslný milník, jehož dosažení však nemusí znamenat nic…