Děti ve školách tráví většinu času, a právě vzdělávací instituce je zásadně formují a ovlivňují. Kromě dobrých znalostí matematiky, přírodopisu nebo dějepisu je důležitá také kvalita mezilidských vztahů. Malí Dánové na nich už mohou pracovat ve speciálním předmětu – hodinách empatie.
Žáci ve věku od šesti do šestnácti let nově absolvují jednu hodinu empatie týdně. Jedná se o prostor, kde mezi sebou mohou děti hovořit o svých pocitech a problémech. Cílem je umožnit, aby si studenti se svými blízkými lépe rozuměli a nebáli se promluvit o problémech, které je tíží. Když dítě mluví o tom, co má na srdci, ostatní spolužáci ho poslouchají a spolu s učitelem se snaží pomoct najít řešení.
Děti si tak prohlubují hladinu empatie, navíc při řešení používají kreativitu. Učí se přitom důvěřovat ostatním lidem a otevřít se jim. Kromě toho si uvědomí, že každý člověk čelí strachu a nejrůznějším problémům. Zjišťují však taky, že každá situace má řešení a že v ní nejsou sami. Mimo to si budují sebedůvěru a schopnost zvládat náročné okamžiky.
Podle výzkumů patří Dánové mezi nejšťastnější lidi na světě. Možná je to i tím, že si uvědomují, jak důležitou roli zastávají mezilidské vztahy v životě člověka.
Zdroj: Nadhled.info
Amputací nohy život nekončí, říká plavkyně Věra Závorková
Ve 13 letech jí lékaři diagnostikovali nádor v koleni, následná léčba včetně chemoterapie ovšem nepomohla, a tak musela podstoupit amputaci. I přes to se Věrka nevzdává a vyhrává jednu medaili za druhou. Jejím snem je paralympiáda.
Inspirace z knihovny: Sny nám říkají mnohem více, než si myslíme. Jak je rozklíčovat?
Noční výlety do říše snů jsou často skvělou zábavou a opravdovým odreagováním. Člověk v nich může…