Představitelé čínské vlády podnikají kroky k tomu, aby jejich země navýšila výrobu elektromobilů. Nevidí v tom jen lukrativní byznys, ale i způsob jak zamezit vysokému znečištění v ovzduší. Především hlavní město Peking hlásí vysoké množství nebezpečných prachových částic ve vzduchu.
„Myslím, že je důležité, aby se lidé starali o to, do jaké míry zatěžují životní prostředí. Koneckonců žijeme na této planetě všichni a jsme vzájemně propojeni. Co vím, tak právě v Číně není kvalita ovzduší kvůli husté dopravě i továrnám vysoká, proto je dobře, že přišli s výrobou elektromobilů,“ uvádí student práv Jan Průdek.
Vizí vlády je, aby se v příštích čtyřech letech objevilo na čínských silnicích a dálnicích více než pět milionů elektromobilů. V současnosti řídí elektromobily zhruba čtyři sta tisíc Číňanů. Podle vlády je to ale málo, a tak plánuje nejen výrobu elektromobilů, ale i vybudování sítě nabíjecích stanic a stojanů.
Představitelé vlády proto určili jednotlivým provinciím počet elektromobilů, které se na jejich území musí prodat. Za splnění plánu získají finanční odměnu. Prodeje elektromobilů už nyní proto trhají rekordy.
Elektromobil využívá elektrický pohon. Zdrojem energie je akumulátor, který musí být před jízdou nabit. Elektromobil může také využívat energii z palivových článků nebo solárních panelů. Nemá výfukový systém a nepoužívá ke svému pohonu fosilní paliva, proto tolik nezatěžuje životní prostředí. Nevýhodou bývá vysoká nákupní cena a nižší dojezdová vzdálenost na jednotlivé nabití akumulátoru.
Zdroj: E15
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Pocity v našich životech mají nezastupitelnou roli, přičemž se pravděpodobně jedná o nejsilnější…