Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

„To, jak se k přírodě chováme dnes, ovlivní náš zítřek,“ říká brněnská ekopodnikatelka

3 minuty radosti
O ekologické výrobky se zajímá čím dál tím více Čechů a Češek. Zdroj: archiv N. Foltánové

Nataša Foltánová věří, že svět, ve kterém žijeme, si tvoříme sami svými každodenními skutky a rozhodnutími. A naše každodenní rozhodnutí je o tom, jak chceme, aby náš svět vypadal zítra. Toto přesvědčení ji přivedlo k ekologickému podnikání a založení společnosti Tierra Verde, která se soustředí na výrobu přírodních prostředků pro umývání nádobí, praní prádla a běžný úklid v domácnosti.

Cílem bylo vyrábět výrobky denní spotřeby s co nejmenším negativním dopadem na zdraví a životní prostřední a s co nejpozitivnějším vlivem na člověka a společnost. K myšlence na ekologické podnikání ji prozaicky přivedlo přestěhování se z města do domu, kde byl místo kanalizace septik. „Tam mi docvaklo, že vše, co se vypustí do odpadu, skončí na zahradě v mrkvi,“ popisuje začátek svého podnikání Foltánová, která ve volném čase ráda objevuje svět a stará se o rostliny a zvířata.

Foltánová chtěla nabídnout alternativu k chemickým prostředkům, které se dostávají do odpadu a i přes čištění zůstávají v pitné vodě. „Nikdo z nás si nedokáže představit, jaký může mít dopad používání chemických prostředků na planetu a život člověka. Možná je každá jedna látka, která se používá k výrobě nejrůznějších produktů v omezeném množství neškodná. Nikdo ale neví, jak působí kumulativně a jaké toxické synergie může vyvolávat jejich pozvolné působení na živé organismy po velmi dlouhou dobu,“ upozorňuje podnikatelka.

O ekologické výrobky se zajímá čím dál tím více Čechů a Češek. Podle Foltánové je to někdy bohužel až tehdy, když jim začne téct do bot a oni nebo jejich děti musejí řešit zdravotní problémy. „Pak vede cesta od zdravé stravy a po proniknutí do této disciplíny se brzy stávají i našimi zákazníky,“ komentuje situaci v Česku podnikatelka, která si na nedostatek zákazníků rozhodně stěžovat nemůže. „Lidé k nám přicházejí sami. Nepotřebujeme reklamu, nesnažíme se o PR ani o oslovování médií. A místo tradičního prodejního týmu máme tým péče o zákazníky,“ uvádí.

Podnikání je pro ni výzvou, přesto si Nataša Foltánová nestanovuje přesný cíl, čeho by chtěla dosáhnout. „Pro mě i pro firmu je cílem a motivací samotná cesta – je to proces učení, který je plný překvapení a který nás baví, při kterém se dozvídáme o světě okolo nás a především sami o sobě. Něčeho dosáhnout má pro ně poněkud dokonavou příchuť,“ uzavírá úspěšná podnikatelka, jejímž životním krédem je, že každý je tvůrcem vlastního osudu a je zodpovědný za vše, co se mu přihodí.

Související články

Zaručeně zlepší den

Tenistky budou moci při Wimbledonu nosit tmavé oblečení. Kvůli menstruaci

Vyšetření, které zachraňuje tisíce životů. Rakovinu tlustého střeva lze včas zachytit a vyléčit

Putovní výstava fotografií na podporu lidí trpících ztrátou vlasů se přesouvá do Prahy

Najdou deštné pralesy další zastání? Nová aliance má prosadit jejich větší ochranu

Inspirativní rozhovor

Národní obrození si zaslouží u studentů více pozornosti, říká Karolína „Zoe“ Meixnerová o svém projektu Literární hysterie

Národní obrození si zaslouží u studentů více pozornosti, říká Karolína „Zoe“ Meixnerová o svém projektu Literární hysterie

Přečtěte si rozhovor s Karolínou Meixnerovou, autorkou knihy Průvodce literární hysterií 19. století a také vtipných videí o spisovatelích z téže doby. Proč se zaměřila na toto období? A jak vypadají její besedy? To vše se dozvíte.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Nikdy není pozdě změnit svůj život. Stačí jen Jíst, meditovat, milovat

Inspirace z knihovny: Nikdy není pozdě změnit svůj život. Stačí jen Jíst, meditovat, milovat

Co s životem, když se zbortí všechny naše dosavadní jistoty? Utápět se v sebelítosti,…