Projekt Greenglasses mapuje zelená místa i produkty v Praze

Po několika letech práce pro korporace zakladatelky projektu poznaly negativní stránky globalizace a objevily v sobě touhu žít zdravě a ekologicky. Zdroj fotografie: archiv Greenglasses

Kavárna s fair trade kávou, oblečení vyrobené v Česku, prodejny s kvalitními potravinami – prostě a jednoduše zážitky, které neporušují lidské hodnoty a neničí životní prostředí. Jsou vůbec takové? Jsou. A jsou i v Praze. S jejich hledáním pomáhá projekt Greenglasses.

Greenglasses je speciální průvodce, který se zaměřuje na tzv. zelená místa, produkty a služby v Praze – to jsou ty, které jsou ekologické, lokální či nízkoodpadové. Obecně musejí splňovat kritéria, která si zakladatelky blogu stanovily. Patří mezi ně například respekt k lidem a zvířatům, upřednostňování kvality před kvantitou, ohleduplnost vůči životnímu prostředí či vytváření pozitivního zážitku pro zákazníka.

Pokud autorky stránek objeví do svého průvodce potenciálně vhodný bod, který odpovídá kritériím, následuje konverzace s majitelem. Ta pomáhá zjistit detailnější informace, což vede k finálnímu rozhodnutí, zda je produkt či služba hodný zaznamenání na web Greenglasses.

Většina takových podniků si navíc na dveře může nalepit speciální samolepku zelených brýlí. „Logo zelených brýlí je značkou hlavně pro kolemjdoucí, kteří se rozhodují do kterého obchodu zajít. Značku mohou získat pouze obchody, které splňují naše kritéria uvedená na stránkách,“ vysvětluje spoluautorka stránek Aneta Hebrová. Projekt tvoří společně s kamarádkou Jenny Day. Po několika letech práce pro korporace obě dvě poznaly negativní stránky globalizace a objevily v sobě touhu žít zdravě a ekologicky. Tipy se posléze rozhodly sdílet s ostatními, a tak před necelým rokem spustily své webové stránky.

Aktuálně se projekt snaží prostřednictvím crowdfundingové kampaně vybrat peníze na vylepšení stránek. „Finance budou použity na tvorbu zelené mapy Prahy, která bude obsahovat filtry jednotlivých kategorií. Rovněž bychom rády zlepšily systém filtrování – chceme přidat cenovou hladinu, oblíbená hledaná slovní spojení a celkově zlepšit funkčnost a design stránek,“ vyjmenovává Hebrová. Jedním z plánů do budoucna je i vydání tištěného průvodce.

Autor článku