Že lze dnes tolik skloňované influencerství využít i jinak než jen ke komerčním účelům, dokázali dva američtí youtubeři. Díky jejich tvorbě se vybralo více než dvacet milionů dolarů na výsadbu nových stromů.
Známý youtuber Jimmy „MrBeast“ Donaldson se na počest překročení hranice 20 milionů odběratelů zavázal, že vysadí 20 milionů stromů. Spolu s youtuberem Markem Roberem, bývalým inženýrem v NASA, pak vytvořili iniciativu TeamTrees, která strhla doslova lavinu podpory z řad známých osobností. Štědrým darem přispěla například výkonná ředitelka YouTube Susan Wojcicki, šéf Twitteru Jack Dorsey či Elon Musk, podnikatel a šéf automobilky Tesla. Jeho příspěvek dosáhl hodnoty rovného milionu dolarů.
Byť chtěla dvojice pomocí své kampaně pod hashtagem #teamtrees vybrat cílovou částku do konce roku 2019, díky nevídanému zájmu se to povedlo již před Vánoci. Finance budou nyní předány neziskové organizaci Arbor Day Foundation, která příslušný počet stromů chce vysadit do prosince roku 2022. Kromě Antarktidy působí na všech kontinentech, takže své úsilí rovnoměrně rozdistribuuje do potřebných lokací. „Těchto dvacet milionů nově vysázených stromů pojme 1,6 milionu tun uhlíku, což odpovídá snížení počtu aut na cestách o 1,24 milionu ročně,“ přiblížil dopad této akce Dan Lambe, prezident Arbor Day Foundation.
Zdroj: arborday.org, Czechcrunch
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Vydejte se na cesty s Petrem Niklem. Zachytil kouzlo každodennosti
Po delší odmlce se vracíme s oblíbenou rubrikou Pozitivní kniha. Tentokrát vám přinášíme tip na…