Inkluze, přístupnost, rozmanitost. Pod hlavičkou těchto hesel otevřel obchodní řetězec Starbucks v Tokyu pátou pobočku na světě, která zaměstnává výhradně hluchoněmé či nedoslýchavé. Cílem je poskytnout lidem s postižením pracovní příležitosti a propojit komunikační pole slyšících a neslyšících.
Všichni zaměstnanci jsou vyškoleni ve znakovém jazyce, digitální panely učí zákazníky této řeči porozumět. Objednat si tam lidé mohou právě pomocí znakování, psanou poznámkou nebo prostřednictvím technologie přepisující hlas do psané podoby.
Kavárna navíc spojuje technologii s uměním tak, aby vytvořila vhled do světa hluchoněmých. Centrální tématikou výzdoby je právě spojení. Své obrazy tam vystavuje japonský umělec Hidehiko Kado, který jako slyšící dítě vyrůstal v rodině neslyšících. Do svého díla tak přenáší snahu o vzájemné porozumění mezi dvěma různými světy.
Firma razí od roku 2018 přístup „no filter“, podle kterého přijímá zaměstnance bez předsudků, podporuje LGBTQ+ komunitu a emancipaci žen či poskytuje pracovní příležitosti seniorům a handicapovaným. „Starbucks vytváří kulturu vřelosti a sounáležitosti. Každý je mezi námi vítaný,“ doplnil v tiskové zprávě group president společnosti John Culver.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Duhový chodníček vás provede všemi odstíny dětské hravosti
Jaké to je, když přijde déšť na návštěvu? A co když uletí balónky? Novinka z pera básnířky Zuzany…