Inkluze, přístupnost, rozmanitost. Pod hlavičkou těchto hesel otevřel obchodní řetězec Starbucks v Tokyu pátou pobočku na světě, která zaměstnává výhradně hluchoněmé či nedoslýchavé. Cílem je poskytnout lidem s postižením pracovní příležitosti a propojit komunikační pole slyšících a neslyšících.
Všichni zaměstnanci jsou vyškoleni ve znakovém jazyce, digitální panely učí zákazníky této řeči porozumět. Objednat si tam lidé mohou právě pomocí znakování, psanou poznámkou nebo prostřednictvím technologie přepisující hlas do psané podoby.
Kavárna navíc spojuje technologii s uměním tak, aby vytvořila vhled do světa hluchoněmých. Centrální tématikou výzdoby je právě spojení. Své obrazy tam vystavuje japonský umělec Hidehiko Kado, který jako slyšící dítě vyrůstal v rodině neslyšících. Do svého díla tak přenáší snahu o vzájemné porozumění mezi dvěma různými světy.
Firma razí od roku 2018 přístup „no filter“, podle kterého přijímá zaměstnance bez předsudků, podporuje LGBTQ+ komunitu a emancipaci žen či poskytuje pracovní příležitosti seniorům a handicapovaným. „Starbucks vytváří kulturu vřelosti a sounáležitosti. Každý je mezi námi vítaný,“ doplnil v tiskové zprávě group president společnosti John Culver.
Přečtěte si rozhovor s Jakubem Gavorem, zakladatelem řemeslné zmrzlinárny Ještě Jednu. Určitě během čtení dostanete chuť na zmrzlinu! Co třeba tu s příchutí krupicové kaše či arašídového preclíku?
Inspirace z knihovny: I smrt má srdce. Zlodějka knih představuje její něžnou stránku
Jaká je smrt? Mnozí známe její podobu ze strašidelných příhod, kde byla obvykle popisovaná jako…