Inkluze, přístupnost, rozmanitost. Pod hlavičkou těchto hesel otevřel obchodní řetězec Starbucks v Tokyu pátou pobočku na světě, která zaměstnává výhradně hluchoněmé či nedoslýchavé. Cílem je poskytnout lidem s postižením pracovní příležitosti a propojit komunikační pole slyšících a neslyšících.
Všichni zaměstnanci jsou vyškoleni ve znakovém jazyce, digitální panely učí zákazníky této řeči porozumět. Objednat si tam lidé mohou právě pomocí znakování, psanou poznámkou nebo prostřednictvím technologie přepisující hlas do psané podoby.
Kavárna navíc spojuje technologii s uměním tak, aby vytvořila vhled do světa hluchoněmých. Centrální tématikou výzdoby je právě spojení. Své obrazy tam vystavuje japonský umělec Hidehiko Kado, který jako slyšící dítě vyrůstal v rodině neslyšících. Do svého díla tak přenáší snahu o vzájemné porozumění mezi dvěma různými světy.
Firma razí od roku 2018 přístup „no filter“, podle kterého přijímá zaměstnance bez předsudků, podporuje LGBTQ+ komunitu a emancipaci žen či poskytuje pracovní příležitosti seniorům a handicapovaným. „Starbucks vytváří kulturu vřelosti a sounáležitosti. Každý je mezi námi vítaný,“ doplnil v tiskové zprávě group president společnosti John Culver.
Amputací nohy život nekončí, říká plavkyně Věra Závorková
Ve 13 letech jí lékaři diagnostikovali nádor v koleni, následná léčba včetně chemoterapie ovšem nepomohla, a tak musela podstoupit amputaci. I přes to se Věrka nevzdává a vyhrává jednu medaili za druhou. Jejím snem je paralympiáda.
Inspirace z knihovny: Uzavřete se sebou čtyři dohody, které vám změní život
Jak se zbavit očekávání, předsudků a zažitých konvencí a najít skutečnou osobní svobodu? S tímto…