Lepší spánek, více energie, čistá hlava i osobní hrdost. To vše jsou zkušenosti lidí, kteří se zapojili do zdravotně-osvětové kampaně Suchej únor a vyzkoušeli si měsíc bez alkoholu.
Zhruba každý sedmý dospělý člověk v Česku konzumuje rizikové množství alkoholu. Kampaň organizace Liga otevřených mužů proto lidem pomáhá uvědomit si svůj vztah k alkoholu a zjistit, jestli mají s pitím problém. Vydržet celý únor nepít zvládne asi 82 procent lidí. Téměř polovina z nich pak uvádí, že díky zkušenosti omezila dlouhodobě svoji spotřebu alkoholických nápojů.
Letos je součástí kampaně i vydání SUCHÉ KNIHY alkoholového poznání. „Je plná inspirace a příběhů, o životě s alkoholem i bez něj, dat, rozhovorů i informací. Příspěvek do ní vložilo na 70 osobností včetně psychologů a terapeutů, sportovců, zpěváků, nebo lidí, kteří si závislostí prošli,“ uvedl organizátor akce Suchej únor Petr Freimann.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny. Papírová spižírna přehledně poradí, jak neplýtvat
Víte, jak správně skladovat konkrétní potraviny? Jak zužitkovat suroviny do posledního kousku? Nebo…