Populární řetěz kaváren Starbucks se snaží o vstřícnější přístup k životnímu prostředí. Ve vybraných městech nyní testuje novou verzi kelímků. Jejich vnitřní potah proti protékání je vyroben z plně recyklovatelného materiálu.
Starbucks je jedním z největších řetězců na poli kavárenských franšíz. Papírové kelímky se v něm podle Clean Water Action spotřebovávají rychlostí více než osm tisíc kusů za minutu, což představuje asi čtyři miliardy odpadu ročně. Problém u těchto kelímků spočívá především v jejich nerecyklovatelnosti, protože uvnitř obsahují potahovou plastovou fólii. Ta slouží k tomu, aby nápoj přes papírovou schránku neprotékal ven. Starbucks proto představil novou verzi kelímků – u nich potahová vrstva bránící protékání není z plastu, ale rozložitelného polymeru BioPBS. Ten se získává z kukuřice, měl by přitom být voděodolný jako plastová fólie.
Novou verzi kelímků aktuálně testují na pobočkách v Londýně, New Yorku, San Francisku, Seattlu a Vancouveru. Pokud se osvědčí, mohla by se rozšířit i do jiných měst. Pro Starbucks je totiž otázka ochrany životního prostředí poměrně důležitým tématem. Společnost si zakládá na recyklování v kavárnách, používání keramických hrnků nebo kompostování.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: I smrt má srdce. Zlodějka knih představuje její něžnou stránku
Jaká je smrt? Mnozí známe její podobu ze strašidelných příhod, kde byla obvykle popisovaná jako…