Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Starbucks v Londýně na zkoušku zpoplatní své kelímky

1 minuta radosti
Zdroj fotografie: starbucks.co.uk

Zelená není jen barva loga mezinárodní firmy Starbucks, ale i jejího smýšlení. Britská odnož kávového giganta začne ve dvacítce poboček účtovat zákazníkům poplatek za kelímek. Chce tak nejen snížit množství použitých kelímků, ale i zkoumat vliv poplatku na chování zákazníků.

Starbucks novinku zavede ve 20-25 londýnských kavárnách od února, a to nejprve na tři měsíce. Zákazníci za kelímek zaplatí 5 pencí. Vybrané peníze firma věnuje na charitu v oblasti životního prostředí a expertům na změny chování. Ti finance využijí na studii, která by měla napovědět, jak povzbudit veřejnost k volbě opakovaně použitelných kelímků.

Nejde přitom o první krok podobným směrem, Starbucks usiluje o odpovědné chování ve více oblastech. Od roku 2014 například za libru nabízí znovu použitelné kelímky. Podle společnosti tuto možnost aktuálně využívá 1,8 % zákazníků. Pokud si zákazník přinese vlastní kelímek, dostane zase slevu 25 pencí.

Související články

Byznys

V Leedsu vyrobili unikátní pivo s nulovým odpadem

Byznys

Unilever bude od roku 2025 používat jen recyklovatelné obaly

Inspirace

Přední fotbalové kluby používají dresy z mořských odpadků

Inspirace

V Praze se chystá první Re-Use centrum pro nepotřebné věci

Zaručeně zlepší den

V životě mám jiné priority než hezkou postavu, říká Kristýna Dolejšová z blogu Za normální holky

Postavte přístřešek pro sýkorky. Přinášíme tipy, jak správně vyrobit ptačí budku

Čeští vědci vyvinuli revoluční UV roušku. Ochrání ostatní i majitele

V unikátním krmítku mění ptáci odpadky za potravu. A úspěšně

Inspirativní rozhovor

Vím, že nepřestanu pomáhat druhým, říká Silvie Dymáková, která vrací samoživitelkám energii do života

Vím, že nepřestanu pomáhat druhým, říká Silvie Dymáková, která vrací samoživitelkám energii do života

Přečtěte si rozhovor s novinářkou, dokumentaristkou a matkou v jedné osobě, Silvou Dymákovou.