Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Starbucks v Londýně na zkoušku zpoplatní své kelímky

1 minuta radosti
Zdroj fotografie: starbucks.co.uk

Zelená není jen barva loga mezinárodní firmy Starbucks, ale i jejího smýšlení. Britská odnož kávového giganta začne ve dvacítce poboček účtovat zákazníkům poplatek za kelímek. Chce tak nejen snížit množství použitých kelímků, ale i zkoumat vliv poplatku na chování zákazníků.

Starbucks novinku zavede ve 20-25 londýnských kavárnách od února, a to nejprve na tři měsíce. Zákazníci za kelímek zaplatí 5 pencí. Vybrané peníze firma věnuje na charitu v oblasti životního prostředí a expertům na změny chování. Ti finance využijí na studii, která by měla napovědět, jak povzbudit veřejnost k volbě opakovaně použitelných kelímků.

Nejde přitom o první krok podobným směrem, Starbucks usiluje o odpovědné chování ve více oblastech. Od roku 2014 například za libru nabízí znovu použitelné kelímky. Podle společnosti tuto možnost aktuálně využívá 1,8 % zákazníků. Pokud si zákazník přinese vlastní kelímek, dostane zase slevu 25 pencí.

Související články

Byznys

V Leedsu vyrobili unikátní pivo s nulovým odpadem

Byznys

Unilever bude od roku 2025 používat jen recyklovatelné obaly

Inspirace

Přední fotbalové kluby používají dresy z mořských odpadků

Inspirace

V Praze se chystá první Re-Use centrum pro nepotřebné věci

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Mladší o pět let? Podle vědců je možné omládnout díky speciálnímu cvičení

Čeští vědci vyvinuli unikátní rychlotesty na covid-19. Výsledky odhalí už za hodinu

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.