Igelitovou tašku v obchodech zákazníci od prvního ledna už zadarmo nedostanou, tenkých mikrotenových sáčků se ale změna v zákoně nedotkla. Životní prostředí přitom znečišťují ještě více než tašky, ročně se jich v Evropě spotřebuje na sto miliard. Obchodní řetězce se proto snaží najít ekologičtější řešení.
Například řetězce v Itálii již musely nahradit neekologické sáčky biologicky rozložitelnými, v Řecku za igelitové pytlíky od začátku roku zákazníci platí v přepočtu zhruba korunu. Podobná opatření ve světě přibývají, v Keni od loňského roku hrozí za výrobu, prodej a nošení tašek z umělé hmoty dokonce vysoké pokuty či několikaleté vězení. Společnost Ahold, která v ČR provozuje prodejny Albert, v zahraničí aktuálně testuje sáčky pro opakované použití. Papírovou alternativu nabízí Lidl nebo Tesco.
Hypermarkety Globus zase využívají stoprocentně biologicky rozložitelných igelitových tašek. Část obchodníků se také snaží omezit podíl igelitů a plastů v obalech produktů vlastních značek, Lidl například prodává textilní zboží převázané bavlněnou stuhou místo v igelitovém obalu.
Zdroj: ČTK
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Životy mileniálů nejsou jednoduché. Ačkoliv se na první pohled může zdát, že jde především o zábavu…