Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Recenze: Vem si mě. Romantická pohádka pro dospělé, která potěší i pobaví

3 minuty radosti

Tato doba si víc než kdy jindy žádá milé filmy, které diváky zahřejí u srdce a odvedou pozornost od smutných událostí ve světě. Člověk díky nim může na pár desítek minut uniknout do filmového světa, kde největším rizikem je zlomené srdce. Právě o to, zda bude láska naplněna či ne, jde v nové americké komedii Vem si mě.

Populární zpěvačka Kat Valdez (hraje Jennifer Lopez) si má během svého koncertu před očima tisíců diváků vzít za muže svého přítele Bastiana, který je též slavným zpěvákem. Velkolepá událost se rychle zvrtne, když se těsně před obřadem dozví, že ji podvedl s její asistentkou. Ponížená žena se rozhodne udělat zcela iracionální krok – provdá se za náhodného muže v davu, který drží ceduli s nápisem „vem si mě“. Rozvedený Charlie Gilbert (hraje Owen Wilson) ji však jen na okamžik podržel své kamarádce. Než se stihne vzpamatovat, už ho vlečou na pódium, kde je oddají. Nakonec se oba rozhodnou, že to spolu zkusí naostro, i když zpočátku pouze kvůli mediálnímu obrazu zpěvačky. Může mít jejich vztah vůbec šanci na úspěch?

Příběh není nikterak originální ani překvapivý, ale nabízí vtipné a zábavné momenty, které děj osvěžují. Jennifer Lopez je ve své roli uvěřitelná, což může být do jisté míry dané tím, že hraje samu sebe – populární hvězdu. Nemusí tedy nic moc předstírat. Owen Wilson je bezesporu dobrý herec (můžeme ho znát z filmů Půlnoc v Paříži, Marley a já, Nesvatbovi a mnohých dalších), umí zahrát v podstatě cokoliv. Role učitele, který je vášnivým matematikem a tak trochu introvertem s břitkým humorem, mu jednoznačně sedla.

Děj filmu je předvídatelný a nenajdeme v něm hluboké myšlenky, avšak tak se dílo ani nesnaží tvářit. Divák z ukázek může mít poměrně solidní představu o tom, na co vlastně jde – romantickou komedii. Té se mu dostane. Nedá se tedy říci, že by kupoval zajíce v pytli. Jen je třeba se připravit na to, že jde o oddechový snímek, který by možná zasloužil ještě více humoru. V druhé polovině totiž začíná trochu ztrácet dech. Rozumná stopáž však nedovolí, aby se snímek roztekl do ztracena. A to je dobře.

Slovo autorky článku:

Filmu Vem si mě bych dala tři a půl hvězdičky z pěti. Bavila mě zejména první část, protože situace s koncertem, cedulí a svatbou byla opravdu zábavná a neobvyklá. Prostě to člověk jinde neviděl. Přišlo mi pak trochu škoda, že s dalším zajímavým nápadem se scénáristé nevytáhli. Myslím, že potenciál na to byl. Škoda. Přesto se na to dívalo hezky, párkrát jsem se zasmála a celkově jsem z filmu měla příjemný pocit. Pro zkrácení večera doporučuji!

Autorský článek Gabriely Brázdové