“Opilé brýle“ na českých festivalech přispívají k větší bezpečnosti řidičů

Zdroj fotografie: Řídím, piju nealko pivo/rpnp.cz

Na některých akcích typu pivních slavností nebo hudebních festivalů se objevuje novinka „opilé brýle“ simulující pocity a stav po požití alkoholu. Díky nim si můžete za střízliva vyzkoušet, jaké to je dělat běžné věci při snížených zrakových schopností vnímání. Není to až tak jednoduché se s brýlemi projít po čáře a neuhnout z ní nebo se trefit klíčem do zámku.

Zájemci, kteří si novinku vyzkouší, mají šanci si uvědomit změnu reakcí, jako je pocit ztráty koordinace a ztíženého rozhodování. „Střízliví lidé tyto vjemy vnímají intenzivněji, a proto mají tendenci si je pamatovat a být zodpovědnější,“ uvádí projektová manažerka Martina Ferencová z Českého svazu pivovarů a sladoven.

Význam využití opilých brýlí je více než zřejmý. Problém řidičů pod vlivem alkoholu je stále aktuální téma českých silnic, i když se tento trend v posledních letech výrazně obrátil k lepšímu. Opilé brýle se staly součástí kampaně Řídím, piju nealko pivo, kterou vytvořil Český svaz pivovarů a sladoven společně s policií a oddělením ministerstva dopravy Besip. Tváří letošního šestého ročníku kampaně se stal motocyklový závodník seriálu MotoGP Jakub Kornfeil.

Výše zmíněné organizace ale nejsou jediné, které na kulturních akcích bojují s opilci na cestách. Prevencí se zabývá i pivovar Plzeňský Prazdroj společně s neziskovou organizací Sananim. Díky jejich spolupráci vznikl stánek PromileInfo pomáhající ke zjištění hladiny alkoholu v krvi, což řidiči velmi oceňují.  Dýchnout si lidé mohou i u stánků Jack Daniels, partnera festivalu Rock for People. Díky kampani Řídím, piju nealko pivo a PromileInfo se v posledních pěti letech podařilo oslovit dohromady více než 60 tisíc lidí a 8400 z nich si nechalo dobrovolně změřit hladinu alkoholu v dechu, aby věděli, zda mohou na cestě domů bez obav sednout za volant.

Zdroj: ihned.cz

Autor článku

Profilový obrázek