Anglický nákupní řetězec Iceland jako první přichází se značkou, která zákazníkům ukáže, který produkt má obal bez plastů. Označení „plastic free“ se nachází na dobře viditelné části obalu. Zákazníci se tak mohou rozhodnout pro ekologičtější variantu nákupu.
„Naše značka chce být transparentní a říct jen jednu věc – tohle balení je bez plastů, a tudíž i bez pocitů viny,“ uvedl Sian Sutherland – spoluzakladatel sdružení A Plastic Planet, které vytvořilo design značky. Aby zboží mohlo mít označení „plastic free“, musí být obaly alespoň z 99 procent z recyklovatelných materiálů. Tam patří karton, celulóza, sklo, kov a kompostovatelný biomateriál.
Sutherland doufá, že nový systém značení promění způsob, jakým lidem nakupují. To by podle něj mohl vést k redukci plastového odpadu. „Svým způsobem se pak zákazníci stanou součástí řešení, ne problémem,“ uzavřel Sutherland.
Zdroj: theguardian.com
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Čtenáři, vrať se motivuje lidi, aby dali čtení opět šanci
Četba knih je jednou z nejstarších volnočasových aktivit. Jejím prostřednictvím lze zprostředkovat…