Anglický nákupní řetězec Iceland jako první přichází se značkou, která zákazníkům ukáže, který produkt má obal bez plastů. Označení „plastic free“ se nachází na dobře viditelné části obalu. Zákazníci se tak mohou rozhodnout pro ekologičtější variantu nákupu.
„Naše značka chce být transparentní a říct jen jednu věc – tohle balení je bez plastů, a tudíž i bez pocitů viny,“ uvedl Sian Sutherland – spoluzakladatel sdružení A Plastic Planet, které vytvořilo design značky. Aby zboží mohlo mít označení „plastic free“, musí být obaly alespoň z 99 procent z recyklovatelných materiálů. Tam patří karton, celulóza, sklo, kov a kompostovatelný biomateriál.
Sutherland doufá, že nový systém značení promění způsob, jakým lidem nakupují. To by podle něj mohl vést k redukci plastového odpadu. „Svým způsobem se pak zákazníci stanou součástí řešení, ne problémem,“ uzavřel Sutherland.
Zdroj: theguardian.com
Optimismus mi pomáhá vyrovnat se s postižením dcery. Snažím se ho proto šířit dál, říká Eva Nemčková
Přečtěte si rozhovor s Evou Nemčkovou.