Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Nad české ozdoby ve světě není. Sklářská tradice je u nás na vzestupu

České skleněné ozdoby jsou velmi oblíbené v zahraničí. Foto: Muniga

České skleněné vánoční ozdoby jsou žádanou komoditou u nás i v zahraničí. Nárůst poptávky zaznamenávají výrobci ručně foukaných a malovaných ozdob, jako je firma Irisa nebo Koulier.

Výrobci ručně foukaných a malovaných ozdob mají ve světě úspěch. Foto: Munigo

Ozdoby Češi začali vyvážet do zahraničí již ve 30. letech minulého století. Mezi přední zájemce o naše sklářství patří dlouhodobě například Německo, Švýcarsko, Rakousko či USA. Skleněné ozdoby tvoří 40 % exportu vánočních výrobků. Jen za posledních pět let jsme za hranice vyvezli ozdoby v hodnotě 645 milionů korun. Zahraniční turisté si výrobky často odvážejí jako vánoční dárky. Úspěch tradičních ozdob z Česka tkví hlavně v jejich vysoké kvalitě, originalitě provedení a širokém sortimentu.

K tradičním skleněným ozdobám se vracejí i Češi. Foto: Muniga

To ukazuje, že tyto výrobky významně reprezentují naši zemi v zahraničí, českou zručnost a řemeslo. Děkuji českým výrobcům, že se rozhodli nesnížit laťku a že ho i dnes dělají na špičkové úrovni,“ uvedl prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý. Nejen v zahraničí je ale o české ozdoby velký zájem. Poslední roky ukázaly, že Češi se čím dál více vracejí k tradicím a upřednostňují lokální skleněné ozdoby před plastovými výrobky z Číny.

České ozdoby jsou typické špičkovou kvalitou a originálním provedením. Foto: Muniga

Zdroj: Muniga

Související články

Zaručeně zlepší den

Pakt proti dezinformacím generovaným AI má omezit narušování demokratických voleb

Kniha o Harry Potterovi má hodnotu 11 tisíc liber

Živá hudba vyvolává mnohem silnější emoce než ta streamovaná

Kurz „Revma v klidu“ pomáhá lidem s revmatickým onemocněním

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Ticho není nepřítel. Jak se z něj těšit, poradí kniha Radost z ticha

Inspirace z knihovny: Ticho není nepřítel. Jak se z něj těšit, poradí kniha Radost z ticha

Ukrývají se tajemství světa v tichu? Většinu času jsme obklopeni nejrůznějšími zvuky, na které jsme…