Soutěž o nejlepší podnikatelský nápad MENDELU pro rok 2022 již vybrala své finalisty, kteří se připravují na závěrečnou obhajobu jejich podnikatelského plánu v prosinci. Jak taková soutěž probíhá?
Studenti Mendelovy univerzity v Brně se mohli na konci září přihlásit do již 3. ročníku podnikatelské soutěže, která pomáhá studentům nakopnout jejich začínající podnikání. Z nich vybírá univerzita 20 nápadů, které postupují do druhého kola prezentace business plánu, z něhož vzešlo 10 finalistů. Ti si nakonec rozdělí až 800 000 Kč určených na rozvoj jejich projektů.
„Všechny prezentované nápady dosahovaly vysoké míry kreativity, inovativnosti, odbornosti a zapálení, přičemž z hodnotitelského pohledu bylo nesmírně těžké vybrat jen některé projekty, neboť výsledky byly napříč celou soutěží velmi těsné,“ uvádí za hodnotitelský tým tisková mluvčí univerzity Mgr. Tereza Pospíchalová.
Nakonec porotci vybrali 6 postupujících do druhého kola. Ti obdrží po 20 000 Kč. Jsou to:
• Šimon Balga s projektem Mobilní aplikace Discover LVA
• Martin Hrabovský s projektem pod názvem Bufet VaciMar
• Martin Kostelka a jeho podnikatelský nápad Culture Development
• Jan Karásek s projektem Risell
• Agáta Samková a její podnikatelský nápad Skleník do interiéru
• Adam Blatoň s projektem Úniková hra
„Jsme hrdí, že naše univerzita produkuje tak šikovné, komplexní a inovativní studenty, kteří své znalosti nabyté během studia na Mendelově univerzitě dokáží využít pro svůj budoucí úspěšný pracovní život,“ dodává mluvčí MENDELU.
Hodnocení druhého kola soutěže proběhne v prosinci 2022, kdy účastníci musí obhájit naplnění podnikatelského záměru a potenciál dalšího růstu. Každý z účastníků, který úspěšně obhájí plnění podnikatelského záměru, pak získá další odměnu ve výši navržené komisí.
Jedním z účastníků soutěže byl i grafik Marek Žiak (student MENDELU) a jeho kolegové Jan Štancl a Lukáš Oberreiter, kterým jejich hobby, 3D grafika, přerostlo v podnikání při studiu univerzity a založili grafické studio QubiCone. V rámci něj vytvářejí profesionální produktové animace a rendery, modely pro virtuální realitu nebo třeba grafiku pro weby a aplikace. Jejich grafické služby už využilo několik tuzemských i zahraničních společností v Česku.
Do druhého kola se i přes kladné hodnocení nedostali, protože na rozdíl od dalších soutěžících mají již zavedené podnikání. Přesto svou účast v soutěži hodnotí velmi kladně. „Soutěž byla další příležitost, jak naši společnost odprezentovat. Chceme rozšiřovat naše znalosti nejen v rámci oboru, ale poznávat se i s dalšími podnikavými lidmi. Bylo skvělé se díky soutěži naučit kvalitně odprezentovat a zároveň vidět spoustu jiných projektů a nápadů. Baví nás to, co děláme, a věříme, že jsme v tom dobří. Také věříme, že šíření našeho jména nám pomůže navázat nové kontakty, a tak získat spokojené zákazníky,“ uvádí Marek Žiak.
Autorský článek Barbary Tesařové s využitím informací z qubicone.cz a mendelu.cz
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Lepší vztahy začínají správným rozhodnutím. Kniha Volba lásky vám otevře srdce
Snad každý chce mít hezké vztahy s partnerem, rodinou, přáteli a kolegy v práci. Ne vždy se nám to…