Svěží vítr do českých polí, principu fungování našeho zemědělství a výhledově nabídky obchodů i našich talířů přináší iniciativa České pole. Jejím hlavním posláním je vrátit českým tradičním plodinám jejich místo.
Výstižný název České pole v sobě ukrývá iniciativu usilující o návrat českých tradičních plodin do zemědělství a gastronomie. Toho chce dosáhnout podporou pěstování vhodných plodin, chováním tradičních plemen, vyzdvižením rozmanitosti českých produktů nebo důrazem na jejich profesionální zpracování. Za iniciativou stojí Ministerstvo zemědělství ČR, Český bramborářský svaz, Český gastronomický institut a velkoobchod Makro. Očekává se postupné zapojování dalších producentů, prodejců i spotřebitelů.
Speciální péče je věnována dříve proslaveným českým bramborám, česneku s opravdovou řízností nebo cibuli. Právě tyto plodiny, vhodné pro pěstování v našich klimatických podmínkách, se stávají stále častějším dovozovým produktem. Pěstování dané zeleniny je navíc nahrazováno řepkou a obilím, jejichž spotřeba se stále zvyšuje. Problémem je také celkový úbytek obhospodařovaných polí v České republice.
Iniciativa například plánuje ještě letos vysadit jednu tunu vybrané české odrůdy česneku a do dvou let tak zajistit jeho celoroční dostupnost v obchodech. Poté přijde řada na zelí nebo křen.
Protože základem všech úspěchů je dostatečná informovanost, počítá se také se vzděláváním podnikatelů i konečných spotřebitelů. Záruku domácího původu plodin pak bude deklarovat nová značka České pole.
Autorský článek Veroniky Steidlové Kordasové s využitím informací z České pole, Deník N, Hospodářské noviny
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
5 knih o seberozvoji a zdraví, které vám pomohou nastartovat nový rok
Ať už patříte k těm, kteří si dávají novoroční předsevzetí, nebo ne, pozitivní motivace se pro…