Jamie Oliver se ve svém boji proti dětské obezitě zaměřil na cukr. Britskou vládu vyzývá k zavedení nové daně

Ilustrační fotografie. Zdroj: Dollar Photo Club

Populární britský šéfkuchař se dlouhodobě snaží zlepšit stravování malých Britů. Ve své aktuální kampani s názvem Sugar Rush se vydal do boje s cukrem, který děti konzumují nejen ve sladkostech, ale i skrytě ve formě oblíbených slazených nápojů.

Oliver žádá britskou vládu o zavedení dvacetiprocentní daně na litr každého slazeného nápoje, to by podle něho mělo konzumaci sladkých limonád snížit a zároveň nemálo přispět do státní kasy. „Pokud jsou největším zdrojem cukru v dětské stravě slazené nápoje, jak je možné, že necháváme jejich výrobcům tak volné podmínky? Vláda by měla ukázat, kdo je v téhle zemi pánem,” myslí si známý šéfkuchař. Jeho návrh není ničím ojedinělým, podobná opatření již byla přijata například v Německu či Mexiku.

Novinka by podle Olivera měla nejprve projít tříletým testováním. Na internetu kuchaře podpořilo podpisem petice už téměř 150 000 lidí. Podle serveru Independent bude britská vláda jeho návrh projednávat. Mluvčí ministerstva zdravotnictví vzkázal, že snížení spotřeby cukru je součástí plánované komplexní strategie, která má být uveřejněna v následujících měsících.

Velká Británie se v Evropě s počtem obézních dětí řadí na nejvyšší příčky. Oliver už dříve požadoval například to, aby bylo zákonem omezeno vysílání televizních i internetových reklam na nezdravé potraviny

Zdroj: life.ihned.cz

Autor článku

Profilový obrázek