Povědomí o dopadu sportovních událostí zvyšuje nová iniciativa #bezdopadu. Projekt sdružuje ekologicky smýšlející sportovce a organizátory, kterým poskytuje návod a inspiraci pro udržitelné sportování.
„Cílem organizátorů i široké sportující veřejnosti by neměl být jen pocit z dobrého výkonu či skvěle zorganizované akce. Každý by se měl zamyslet také nad tím, jaký dopad má jeho činnost na prostředí, ve kterém sportuje,” uvedl Jan Hejda, který stál u zrodu myšlenky. Zapojit se mohou organizátoři, sportovci i veřejnost, a to například sdílením nápadů a zkušeností umožňujících sport bez dopadu.
Organizátoři akcí se mohou prostřednictvím formuláře zavázat k jednotlivým ekologickým krokům. Jejich naplnění pak hodnotí sami sportovci či účastníci akce. Splněním kroků se sportovní události zařadí mezi certifikované akce #bezdopadu.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Lidé jsou křehcí jako sníh a každý z nás potřebuje občas místo pro sebe. To se ve své prvotině…