Google je šikovný nástroj moderní doby, lze na něj však celkem trefně aplikovat sousloví: dobrý sluha, ale zlý pán. V současnosti si lze totiž vygooglit takřka všechno, bez ohledu na to, je-li to pravda. Google se k tomuto tématu rozhodl postavit odpovědně.
Při vyhledávání se vám u některých výsledků zobrazí štítek Fact Check s údajem o pravdivosti. Informace tak může být označena za pravdivou, lživou, ale také třeba za převážně pravdivou. Součástí štítku je uvedení organizace, která ověření provedla. Těch zapojil Google přes stovku.
Společnost odstartovala projekt loni v říjnu, minulý týden ho spustila po celém světě. Funkce zatím funguje pouze omezeně, provozovatelé webů totiž musejí články speciálně označit, aby mohly projít kontrolou. Do budoucna lze ale očekávat její rozšíření.
Přečtěte si rozhovor s Danou Škorpilovou, která po padesátce skončila kariéru manažerky a začala pomáhat ostatním jako osobní trenérka a výživová poradkyně.