Doučování pomáhá dětem z vyloučených brněnských lokalit. Zájem o něj roste

Zdroj fotografie: Dollarphotoclub

Poptávka rodičů především romských dětí po doučování byla v uplynulém roce v Brně rekordní. Muzeum romské kultury, které zde tuto službu nabízí, přijalo v uplynulém školním roce až o čtvrtinu více zájemců než v roce předchozím. Muselo zvýšit i počet dobrovolníků.

„Poptávka ale již převyšuje naše prostorové i kapacitní možnosti, upozadili jsme volnočasové kroužky, abychom se mohli soustředit na školní aktivity,“ uvedla ředitelka Muzea romské kultury Jana Horváthová.

Doučování si vyzkoušel například sedmiletý Vojta. Část své první třídy prožil s rodinou v Anglii, proto měl po přestupu na školu v Česku problémy se čtením, za což sklízel i posměch spolužáků. Jeho matka proto poprosila o pomoc. „Teď po třídních schůzkách jsem konečně měla radost, Vojta se hodně zlepšil a i paní učitelka ho chválila a chce se mu věnovat, jsem za to moc ráda. Pořád dětem říkám, že nemůžou skončit jako my, na úřadu práce, musí se učit a snažit mnohem víc,“ zhodnotila výsledky doučování, na které Vojta chodí čtyřikrát týdně, Simona Horváthová.

Stejně jako Vojta docházelo do Muzea romské kultury dalších 73 dětí, nejčastěji jednou týdně. Během celkem 1800 odučených hodin jim s přípravou pomáhalo 5 externistů a 57 dobrovolníků.

Podle ředitelky muzea Horváthové bylo pro všechny velkým zadostiučiněním především to, že hned šest z doučovaných deváťáků bude pokračovat ve studiu na maturitních oborech a zbytek na učilištích. Kladné jsou i reakce učitelů. „Pokud se žáci naučí určité pravidelnosti a odpovědnosti za vlastní vzdělávání, je to určitě dobrá věc. Mnoho žáků totiž nemá možnost získat pomoc v rodině a doučování s lektory je jediná možnost, jak se doučit problémovou látku,“ říká  brněnská učitelka Bohumila Kroupová.

Autor článku