V první vlně pandemie dodávaly sladkosti z Tiché cukrárny energii pracovníkům v první linii. Po téměř roce omezeného provozu se ale neslyšící cukráři a pekaři sami ocitli v situaci, kdy potřebovali pomoc ostatních. O podporu tak požádali ty, kvůli kterým se do práce každý den těší – své zákazníky z řad veřejnosti. A ukázalo se, že ani oni se dobrot z Tiché kavárny a cukrárny nechtějí vzdát. Během necelých dvou týdnů přispěli ve sbírce potřebných 200 tisíc korun.
Chráněná pracoviště organizace Tichý svět, která se práci s neslyšícími dlouhodobě věnuje, mají jasné poslání – umožnit neslyšícím využít své schopnosti a dovednosti v bezpečném prostředí a poskytnout jim možnost plnohodnotného uplatnění na trhu práce. Vládní nařízení ale dveře Tiché kavárny na dlouhé měsíce zavřela. S výrazným úbytkem objednávek se potýkala i Tichá cukrárna.
Zatímco na jaře loňského roku vybrali sami zaměstnanci organizace prostředky na výrobu a rozvoz občerstvení pro pracovníky covidových oddělení ve Fakultní Nemocnici v Motole, o rok později stáli před zásadním rozhodnutím – požádat o pomoc veřejnost, nebo zavřít. „Udržet pracovní místa pro neslyšící kolegy, aby se mohli i nadále těšit do práce, péct a obsluhovat své zákazníky, to je teď hlavní mise organizace Tichý svět – chráněná pracoviště. Rozhodli jsme se proto požádat o pomoc přes sbírkový portál Donio,“ komentuje v tiskové zprávě Eva Štípková z organizace Tichý svět.
Ve výzvě, která například díky podpoře cukrářky Mirky van Gils Slavíkové dostala velký prostor na sociálních sítích, nabídli dárcům lákavé odměny. Kromě dobrého pocitu si mohli vybrat dárky v podobě kávy, ručně šitých andělek i předplacené židle v kavárně. Cílovou částku 200 tisíc se nakonec podařilo vybrat už za několik dní.
„Tato částka pokryje čtyři měsíční výplaty třem zaměstnancům, kteří mají zkrácený úvazek nebo jednu měsíční výplatu dvanácti zaměstnancům na zkrácený úvazek. A protože v obou provozech pracuje 22 neslyšících osob, výběr dalších prostředků využije Tichý svět – chráněná pracoviště proto, aby poskytl jistotu a bezpečí dalším svým zaměstnancům,“ přibližuje využití finančních prostředků Eva Štípková a dodává, že v organizaci panuje velký vděk a pocit sounáležitosti.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Vydejte se na cesty s Petrem Niklem. Zachytil kouzlo každodennosti
Po delší odmlce se vracíme s oblíbenou rubrikou Pozitivní kniha. Tentokrát vám přinášíme tip na…